וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מאוקטובר הבורסה תאפשר ביצוע עסקות מתואמות בנגזרים

ניצן כהן

3.9.2003 / 10:58

בקרוב ניתן יהיה לבצע עסקות מתואמות - שפרטיהן סוכמו בין הצדדים מראש, לפני הגשתן למסחר, במניות ואג"ח קונצרניות במסגרת המסחר בבורסה

החל מה-19 באוקטובר הקרוב תאפשר הבורסה לבצע עסקות תואמות בנגזרים פיננסים. עד כה התאפשר ביצוע עסקות מתואמות רק באג"ח ממשלתיות ובמק"מים וזאת במגבלת כמות. לפני כשבועיים התירה הבורסה לבצע עסקות מתואמות במניות ואג"ח קונצרניות ללא כל מגבלות. פרטי העסקות יפורסמו מייד עם ביצוען על מחשבי הבורסה. עד השינוי האחרון התירו הרשות לני"ע והבורסה לבצע עסקות מתואמות רק באג"ח ממשלתיות ומק"מים בחבילות גדולות שנקראו עסקות ג'מבו.

כל עסקה שפרטיה יתואמו במחיר ובכמות תסומן על ידי הבורסה, בדרך שעד כה סומנו עסקות הג'מבו וזאת כדי להבהיר למשקיעים העוקבים אחרי המסכים, שמדובר בעסקה שפרטיה תואמו בין הקונה למוכר.

דרור שליט, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת מסחר ומסלקות בבורסה, אמר כי מאז חודש דצמבר האחרון התבצעו מדי יום כ-30 עסקות ג'מבו בממוצע, מרביתן על ידי קופות גמל וקרנות נאמנות. אולם, גם הציבור הרחב נהנה במישרין מהעסקות התואמות. "שילוב העסקות התואמות ב'רצף' משפר את שקיפות המסחר, ומאפשר למשקיעים קטנים שהגישו פקודות להצטרף לעסקה תואמת".

שליט הוסיף כי פקודות בשערים טובים יותר משער העסקה התואמת, הממתינות לביצוע, יתבצעו יחד עם העסקה התואמת. בנוסף, פרטי העסקות, כאמור, יתפרסמו מייד עם ביצוען במערכות המידע של הבורסה, זאת בניגוד לעסקות מחוץ לבורסה, שפרטיהן מתפרסמים רק למחרת.

עוד נמסר מהבורסה כי המהלך יחסוך לצדדים בעסקות התואמות את הצורך במעקב ובניירת הכרוכים בביצוע עסקות מחוץ לבורסה. הצדדים נהנים גם מרשת הביטחון שמספקת מסלקת הבורסה, המהווה צד נגדי (Central Counterparty) לכל עסקה המתבצעת בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully