וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 30% ברווחי תאגיד המדיה הגרמני ברטלסמן הודות לשיפור בפעילות חברת הטלוויזיה RTL

סוכנויות הידיעות

3.9.2003 / 11:42

חברת המדיה השנייה בגודלה באירופה דיווחה על רווח תפעולי של 250 מיליון דולר במחצית הראשונה; צופה המשך שיפור שורת ההכנסות והרווח התפעולי במחצית השנייה



ענקית המדיה הגרמנית ברטלסמן דיווחה על עלייה של 30% ברווח התפעולי במחצית הראשונה, אך רווחיה הנקיים הצטמקו בשל הוצאות ארגון מחדש בחטיבת המוסיקה ורווחים חד פעמיים שנרשמו בתקופה המקבילה.



הרווח לפני ריבית, מס ופחת עלה ל-228 מיליון יורו (250 מיליון דולר) מ-175 מיליון יורו. ההכנסות פחתו מ-8.8 מיליארד יורו ל-7.9 מיליארד יורו.



ברטלסמן ייחסה את השיפור ברווח התפעולי לירידה בהפסדי חטיבת מועדון הספרים והמוסיקה דיירקט גרופ, ביצועים טובים של חברת הטלוויזיה RTL וארגון מחדש של מרבית תחומי פעילותה.



RTL, חברת הטלוויזיה הגדולה באירופה, דיווחה על זינוק של 40% ברווח התפעולי במחצית הראשונה, ואמרה כי היא רואה סימנים לכך שנקודת השפל של ענף הפרסום כבר מאחוריה, בייחוד בשוק הגרמני.



קבוצת המדיה הגרמנית, שאינה נסחרת בשוק המניות, מנהלת שיחות למיזוג חטיבת המוסיקה BMG עם זו של AOL-טיים וורנר. זאת, במטרה להקים את חברת המוסיקה השנייה בגודלה, ולהתמודד עם הירידה החדה במכירות כתוצאה מהורדה בלתי חוקית של קבצי מוסיקה באמצעות רשת האינטרנט. מקורות מקורבים לשיחות מעריכים כי השלמת העסקה צפויה החודש הזה. BMG דיווחה על הפסד של 117 מיליון יורו במחצית הראשונה בהשוואה להפסד של 45 מיליון יורו בתקופה המקבילה.



ברטלסמן צופה כי תציג צמיחה בשורת הרווח התפעולי וההכנסות במחצית השנייה לעומת הראשונה. היא שבה והעריכה כי תסיים את שנת 2003 ברווח תפעולי גבוה יותר מבשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully