וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה והבנקאות מובילות את פאריז ופרנקפורט לעלייה של 1.5%

רן דוידוב

3.9.2003 / 12:31

מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים האירופי זינק לשיא של שנה; ויוונדי מזנקת בלמעלה מ-5% על רקע עסקת המיזוג עם NBC; סאפ מזנקת ב-5% בעקבות העלאת המלצה של מורגן סטנלי



עליות שערים נאות נרשמות בבורסות אירופה ומוליכות את המדדים המובילים לשיא של שנה. מניות הטכנולוגיה מובילות את מגמת העליות לאחר שמדד נאסד"ק זינק אתמול ב-1.7%. בלונדון עולה מדד FTSE ב-1.2%; בפרנקפורט מזנק ה-DAX ב-1.6%; בפאריס מוסיף ה-CAC 1.5%.



נתוני מקרו: מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים האירופי זינק בחודש אוגוסט לרמה של 52 לעומת 50.2 ביולי. בכך שב המדד לרמתו מיולי 2002. מגזר השירותים מהווה למעלה ממחצית כלכלת היבשת, שהיקפה כ-8 טריליון דולר.



ויוונדי-יוניברסל מזנקת בלמעלה מ-5% לאחר שהעניקה אתמול לחטיבת הטלוויזיה NBC בלעדיות במו"מ על רכישת נכסי הבידור האמריקאיים שלה. ההחלטה מביאה לסיומה הליך מכירה פומבית מרתוני ועתידה להקים ענקית בידור ומדיה ששוויה למעלה מ-40 מיליארד דולר. אנליסטים הביעו הפתעה לטובה מתנאי העסקה המתבשלת שתעניק לויוונדי 20% ממניות החברה החדשה ותשלשל לכיסי בעלי המניות של החברה 3.8 מיליארד דולר.



את המגמה החיובית במניות הטכנולוגיה מובילות היום מניות ציוד התקשורת: אלקטל, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה באירופה, עולה בכ-5%. אריקסון, יצרנית ציוד הרשתות הגדולה ביבשת, עולה ב-3.9%; נוקיה, יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, עולה ב-3.4%.



בית ההשקעות מורגן סטנלי העלה את המלצתו למניות חברת שירותי הטכנולוגיה הצרפתית קאפ ג'מיני וענקית התוכנה הגרמנית סאפ. סאפ מזנקת ב-5%. קאפ ג'מיני, שזכתה להעלאת המלצה בת שני שלבים, עולה בכ-3%.



עליות מרשימות נרשמות גם במגזר הבנקאות והביטוח. HVB, הבנק השני בגודלו בגרמניה, מזנק בקרוב ל-8% בעקבות העלאת המלצה. מתחריו, דויטשה בנק וקומרצבנק עולים בכ-3.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully