וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רדיו קול חי" זכה במכרז להפעלת תחנת רדיו דתית

רוני קורן-דינר

3.9.2003 / 13:06

שתי קבוצות הגישו הצעותיהן לרשות השנייה: "רדיו קול חי", ו"רדיו אופק" מקבוצת ערוץ התכלת; התחנה שתשדר לאזור המרכז צפויה להתחיל את שידוריה בראשית 2004

מועצת הרשות השנייה בחרה בשנית בתחנת "רדיו קול חי" לזוכה במכרז להפעלת תחנת רדיו דתית באזור המרכז. הזיכיון יוענק לתקופה של 4 שנים, עם שתי אפשרויות להארכה, 4 שנים בכל פעם (סך הכל תקופה של 12 שנה). התחנה צפויה להתחיל את שידוריה בראשית 2004.

שתי קבוצות הגישו הצעותיהן לרשות השנייה: "רדיו קול חי", התחנה שכבר משדרת בחלק מאזור הזיכיון המוצע אולם סובלת מהפסדים כבדים בשל התחרות עם התחנות הפיראטיות, ו"רדיו אופק" שמובילה קבוצת תכלת תקשורת, אשר העלתה לאחרונה ערוץ טלוויזיה דתי בכבלים ובלוויין - ערוץ התכלת.

בינואר השנה הוציאה הרשות את הזיכיון למכרז, לאחר עיכוב של כשנתיים ולאחר ש"רדיו קול חי" פנתה לבג"ץ על מנת שיורה לרשות ולמשרד התקשורת לנמק מדוע אינם מיישמים את ההחלטה לפרסם את המכרז ולהגביר את המלחמה בתחנות הפיראטיות. לפני שבועיים שוב הגישה קבוצה של בעלי תחנות הרדיו האזורי תביעה נגד המדינה בטענה שאינה אוכפת כראוי את החוק נגד הרדיו הפיראטי.

במכרז המחודש הורחבו גבולות הזיכיון על מנת לתת לזוכה יתרון על פני המתחרים, וניתנה עוד שורה של הקלות רגולטוריות. גבולות הזיכיון כוללים עתה את כל השטח מקו רוחב נתניה-טייבה בצפון ועד לקו רוחב בית ג'וברין-ניצנים בדרום; דמי הזיכיון השנתיים שישולמו לרשות יעמדו על 40,300 שקל - כלומר, 8% בלבד מהסכום ששולם בעבר; שיעור התמלוגים לאוצר עומד על 4% מכלל ההכנסות (כאן לא ניתנה הקלה ביחס לתחנות האחרות).

המועצה הכריזה על "רדיו קול חי" כזוכה בכפוף להוכחת חוסן פיננסי ובכפוף לכך שתחנת "רדיו קול חי" המשדרת כיום לגוש דן תחזיר את זכיונה לרשות. בנוסף, תצטרך "רדיו קול חי" לעמוד בתנאים נוספים שתקבע הרשות.

הרכב בעלי המניות של "רדיו קול חי" הוא 75.7% - קרדן בע"מ, 14.3% - יצחק שיינפלד, 10% - נחום לנגנטל. מנהל התחנה הוא ראובן בסכס, ומנהלת התוכניות היא דבורה פרקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully