וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בנק הפועלים מנמיך את תחזית הצמיחה ל-1.5% בלבד ב-2004

אמיר טייג

3.9.2003 / 13:26

באוצר מניחים צמיחה של 2.5% בתקציב 2004. פרופ' ליאו ליידרמן: "בחודשים הנותרים עד סוף השנה צפויה תנודתיות ניכרת באינדיקטורים למצב המשק ובמחירי הנכסים"

כלכלני בנק הפועלים מפחיתים את תחזית הצמיחה של שנת 2004 ל-1.5%, כך עולה מהסקירה החודשית של מחלקת המחקר בראשה עומד ליאו לידרמן. עד כה העריכו בהפועלים כי הצמיחה בשנה הבאה תסתכם בכ-2% עד 3%. כלכלני הפועלים מצטרפים לתחזיות הפסימיות של בנק ישראל הגורסות כי הכלכלה המקומית תצמח ב-1% בלבד בשנה הבאה. יש לציין כי הנחת הצמיחה של האוצר כפי שצפויה להשתלב בתקציב 2004 היא גבוהה יותר ועומדת על 2.5%.

כלכלני הפועלים מסבירים כי התגברות אי הוודאות בתחום המדיני-בטחוני היא הגורם העיקרי לשינוי התחזית. כמו כן מציינים כי אי הוודאות סביב בתחזית הנוכחית גדלה מאוד לאחרונה. "כדי שהמגמה החיובית תחזור לצמיחת המשק ולשווקים הפיננסיים נדרשת רגיעה בטחונית, תוך המשך התקדמות בתהליך המדיני. בחודשים הנותרים עד סוף השנה צפויה תנודתיות ניכרת האינדיקטורים למצב המשק ובמחירי הנכסים", כותבים כלכלני הפועלים.

תחזית נוספת שמשנים בהפועלים נוגעת לרמת הריבית. להערכתם ריבית בנק ישראל צפויה לרדת בצורה הדרגתית עד רמה של 5.5%. עד כה העריכו בבנק כי יש צורך בריבית גבוה יותר של 6% על מנת לשמור על יציבות פיננסית. בנוגע להתפתחות הדולר לא משנים בהפועלים את הערכתם ככי צפוי להגיע לרמה של 4.75 שקלים עד תום השנה. גם את האינפלציה הצפויה לא משנים בהפועלים. להערכתם האינפלציה בשנת 2003 תסתכם ב-0.5% ובשנת 2004 תסתכם ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully