וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך האמריקאית דורשת מ-NYSE הסברים על מענק השכר העצום של היו"ר גראסו

מתיו גולדסטין

3.9.2003 / 14:27

בשבוע שעבר העניקה NYSE לריצ'רד גראסו מענק דחוי בהיקף של 140 מיליון דולר ואישרה את המשך תנאי העסקתו הנוכחיים עד לשנת 2007



רשות ניירות ערך האמריקאית הפכה את הקערה על פיה והגישה לבורסת ניו יורק (NYSE) בקשה לפרטים על חבילת השכר של יו"ר הבורסה ריצ'רד גראסו, ששימשה בשבוע האחרון מושא לביקורת חריפה.

בדרך כלל ה-NYSE היא שדורשת מידע מחברות בנוגע לחדשות המשפיעות על מחיר מנייתן. אתמול, עם זאת, שיגר יו"ר רשות ניירות ערך (SEC) וויליאם דונלדסון מכתב ל-NYSE בה תבע תשובות לתשע שאלות שהעלה בנוגע למענק בן 140 מיליון דולר אותו קיבל לאחרונה גראסו.



"לדעתי, אישור חבילת השכר של גראסו מעלה שאלות מהותיות בנוגע ליעילותו של המבנה הניהולי הנוכחי של NYSE", אמר דונלדסון.



בשבוע שעבר הדהימה NYSE את וול סטריט כשהודיעה שהעניקה לגראסו סכום מנקר עיניים של 139.5 מיליון דולר אותם צבר במענקים דחויים ב-30 שנות עבודתו בבורסה. ה-NYSE הודיעה גם באותה הזדמנות כי היא מאריכה את החוזה של גראסו כיו"ר ומנכ"ל הבורסה. ע"פ החוזה, שיימשך עד 2007, יזכה גראסו לשכר שנתי בסיסי של 1.4 מיליון דולר ובנוסף לבונוס שנתי של מיליון דולר.



המידע אותו דורש דונלדסון כולל את פרוטקול פגישת הדירקטוריון בו נידונה חבילת השכר של גראסו, פרטים לגבי אופן בחירתם של חברי ועדת השכר של הבורסה והסבר מפורט יותר בנוגע לדרך בה צבר גראסו הון כה רב.



עותק ממכתבו של דונלדסון הוצג אתמול באתר האינטרנט של ה-SEC. המכתב מוען לה. קרל מקול, לשעבר מבקר מדינת ניו יורק המשמש כעת כיו"ר ועדת משאבי האנוש והשכר של NYSE. דונלדסון דרש ממקול להיענות לבקשותיו עד ל-9 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully