וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפרא-קום הישראלית מתכננת הנפקה בבורסה מעבר לדלפק בניו יורק; עשויה לגייס עד 4 מיליון דולר

צורי דאר

3.9.2003 / 14:17

כך נודע ל-TheMarker; החברה עוסקת בפיתוח שבבים לתקשורת אלחוטית מבוססת אינפרא-אדום בין מכשירי בידור ביתיים



חברת הסטארט אפ הישראלית אינפרא-קום עשויה לגייס עד סוף השנה 1.5-4 מיליון דולר בהנפקה ציבורית בבורסה שמעבר לדלפק (OTC) בניו יורק - כך נודע ל-TheMarker.



הבורסה שמעבר לדלפק (Over the counter) הינה הרשימה השלישית בדירוגה בבורסות הטכנולוגיה בניו-יורק, לאחר הרשימה הראשית וה-Small caps.



מנכ"ל החברה, ד"ר תמיר שאנן, אמר ל-TheMarker כי את המהלך מוביל כיום בנק השקעות מ"סדר גודל בינוני", אולם סירב לפרט באיזה בנק מדובר. "הליך גיוס כספים פרטי באמצעות קרנות הון סיכון הפך לעסק ארוך במיוחד לאחרונה", אמר שאנן. "בעקבות ההתאוששות שרואים כיום בנאסד"ק, בנק ההשקעות מאמין שיש כיום הזדמנות לגייס כסף ציבורי, מעבר לדלפק. מעבר למזומנים, הגיוס הציבורי נועד לתת לאינפרא-קום חשיפה, לקראת התחלת מכירותיה בשנה הבאה".

אינפרא-קום עוסקת בפיתוח שבבים לתקשורת אלחוטית קצרת טווח. מדובר בטכנולוגיה המבוססת על תקשורת אינפרא-אדום, שאינה דורשת קו ראייה וכיווניות כלל. הטכנולוגיה נועדה ליצור חיבור אלחוטי בין מכשירי בידור ביתיים כגון מערכות אודיו וקולנוע ביתי בטווח של עד 10 מטר. הקישור האלחוטי נועד לחסוך את החיווט הרב, שאינו אסתטי ואינו ידידותי למשתמש.



שאנן: "אנחנו בקשר עם החברות המובילות בעולם בתחום האודיו והן אמרו לנו ש-50% מן הצרכנים לא רוצים לחבר את סט הרמקולים האחוריים של מערכות Surround רק בגלל הכיעור והטרחה הרבה שיוצרים הכבלים השונים. השבבים של אינפרא-קום חוסכים את כל ההסתבכות בחיבור הכבלים, ואת ההפרעות וירידת האיכות בשימוש בכבלים נחותים. למעשה, כיום כבר קיימים רמקולים אקטיוויים עם מגברים דיגיטליים. עם הטמעה של השבבים שלנו, מערכות הבידור הביתיות יזדקקו לחיבור לחשמל בלבד, ויתחילו 'לדבר' אחת עם השנייה אוטומטית".



"היתרון הגדול של תקשורת אינפרא אדום הוא בסטרימינג מדיה. במערכות תקשורת WLAN רגילות, נוצרת הפרעה בתקשורת הנתונים עם כל הפעלה של מכשיר ביתי כגון טלפון אלחוט או מיקרוגל העובדים בתדרי רדיו דומים. בעיות כאלה אולי נסבלות בגלישה באינטרנט, אבל לא בהקשבה למוסיקה, צפייה בסרטים או משחקים בטלוויזיה. במערכות תקשורת מבוססות אינפרא אדום אין את הבעיה הזו מכיון שהאינפורמציה זורמת על פני גל נושא אופטי".



לדברי שאנן, אינפרא-קום נמצאת כיום במגעים עם כ-10 חברות מובילות בתחום מכשירי בידור ביתי מארה"ב, אנגליה והמזרח הרחוק. החברה נמצאת למעשה בשלב ה-Design Wins. השבבים אופיינו על פי דרישות הלקוחות ונמצאים כרגע בתכנון באירופה במודל Fabless.



"השבבים שלנו יהיו מוכנים ללקוחות ברבעון הראשון של 2004. ברבעון השני של 2004 צפויים לצאת מכשירי אודיו ורמקולים המותאמים לשבבים שלנו. המכירות יתחילו במחצית השנייה של 2004 במסגרתה אנו מעריכים שנמכור בכמיליון וחצי דולר. המכירות ב-2005 צפויות להיות כ-10 מיליון דולר", אמר שאנן.



אינפרא-קום נוסדה ב-1999 על ידי תמיר שאנן וירון רוזיאק, המכהן כיו"ר החברה. החברה גייסה עד כה כ-4 מיליון דולר מארגוקווסט, יאיר שמיר, נתן לואו ומשקיעים פרטיים נוספים. כחצי מיליון דולר נוספים גויסו מן המדען הראשי בתמ"ת. החברה מעסיקה כיום 10 עובדים במרכז פיתוח בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully