וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה גבה מתחילת השנה כמיליארד שקל נטו

ניצן כהן

3.9.2003 / 13:38

הכנסות המדינה באוגוסט - 126 מיליון שקל; באוצר הציבו בתחילת השנה יעד גבייה של 1.2 מיליארד שקל לכל 2003 ממיסוי שוק ההון; בכירים באוצר: חשש שבחודשים הקרובים ההכנסות יהיו נמוכות יותר



הכנסות המדינה ממיסוי שוק ההון ממשיכות להוות את ההצלחה הגדולה של הרפורמה במס. בחודש אוגוסט גבה מס הכנסה משוק ההון 126 מיליון שקל נטו כשמתחילת השנה גבה מיליארד שקל נטו. המס שנגבה ברוטו משוק ההון באוגוסט היה 133.6 מיליון שקל והחזרי המס על הפסדים הסתכמו ב-7.6 מיליון שקל.



את המס הגבוה ביותר גבה מס הכנסה על הרווחים מתוכניות חיסכון ופקדונות - 112.3 מיליון שקל, מהם 100.3 מיליון שקל מפקדונות ו-12 מיליון שקל מתוכניות חיסכון.



21.3 מיליון שקל נגבו ממכירת ני"ע ומרווחי הון על עסקות בבנקים, מהם 3.6 מיליון שקל מרווחים על עסקות שאינן נסחרות בבורסה ו-7.7 מיליון שקל מעסקות בבורסה.



בכירים באוצר העריכו בתקופה האחרונה שההכנסות הגבוהות ממיסוי שוק ההון לא יימשכו בחודשים הקרובים, וזאת מאחר שהבורסה התייצבה סביב רמת 400 הנקודות. הנתון השני והמשמעותי ביותר הוא תוואי הריבית היורדת של בנק ישראל, שיצמצם את ההכנסות מריבית על פיקדונות ותכניות חיסכון שמכונות "הר השקלים".



בתחילת השנה, עם יישום מסקנות ועדת רבינוביץ', התקשו בכירי האוצר לתת הערכות על מידת ההצלחה של מיסוי הרווחים משוק ההון, אולם לאחר מספר חודשים, עם העליות בבורסה והריביות הגבוהות שמשלמים הבנקים על פקדונות שקליים, התברר כי מדובר בהצלחה של ממש ובאוצר החליטו להציב יעד גבייה של 1.2 מיליארד שקל לשנת 2003 כולה. במינהל הכנסות המדינה היו אף שאמרו כי לא יופתעו אם מס הכנסה יצליח לגבות משוק ההון 1.4 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully