וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק המשפטי השתלם לחבס: תקבל 2.25-4.25 מיליון דולר בגין הוצאות הפינוי בפרויקט גבעת עמל

אלי דניאל

3.9.2003 / 16:12

החברה והמדינה מינו בחודש שעבר שמאי מכריע שיקבע את סכום הפיצוי המדויק; תביעתה המקורית היתה לפיצוי בהיקף כ-6.4 מיליון דולר; החברה תחל החודש בשיווק הדירות בפרויקט



התביעה אותה הגישה לפני כשנתיים וחצי חברת חבס ח.צ השקעות , כנגד מדינת ישראל, רשות הפיתוח ומינהל מקרקעי ישראל, בנוגע להחזר הוצאות הפינוי בגבעת עמל, עתידה להניב לה במהלך החודשיים הקרובים סך של 2.25 מיליון דולר עד 4.25 מיליון דולר.



ראשיתה של פרשה זו באמצע שנות ה-90' עת חברת הבת של חבס, הוד מגדלי על, השתתפה במימון פינויים של מחזיקים שונים אשר החזיקו בגבעת עמל שבצפון תל אביב, בשטחים שהיו מצויים בבעלות המדינה ורשות הפיתוח. הוד מגדלי על פנתה במהלך מאי 2001 לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה שיפסוק כי על המדינה, מינהל מקרקעי ישראל ורשות הפיתוח לפצות אותה בגין עלויות הפינוי שהסתכמו בכ-6.4 מיליון דולר.



בתביעתה טענה אז הוד כי פינויים של אותם המחזיקים, מתוך השטחים שבבעלות המדינה ורשות הפיתוח, היה תנאי מקדמי למתן היתרי בניה במתחם גבעת עמל כולו - בו היו כלולים גם מגרשים שבבעלותה - לאחר שכל בעלי המגרשים האחרים, פרט למדינה ולרשות הפיתוח פינו את המחזיקים מתחומם.



במקביל להליכים המשפטיים ניהלו חבס והמדינה מו"מ ארוך בנוגע להעברת הסכסוך ביניהם לשמאי מכריע, ולפני מספר שבועות הסכימו הצדדים על זהותו של השמאי המכריע כמו גם על כך שהפיצוי להוד ינוע בטווח מוגדר. על פי הסכמה זו, על השמאי לתת את שומתו המכרעת בתוך תקופה של 45 יום, כאשר סכום הפיצוי אותו הוא ייקבע יועבר לחברה בתוך 30 יום ממועד פרסום השומה.



לאחר קבלת הפיצוי מתכוונת חבס להקטין את עלויות הקרקע הכלולות בדו"חותיה הכספיים בסכום אותו היא תקבל לידה. על פי דו"חות החברה, עלויות הקרקע בגבעת עמל הסתכמו בתחילת שנה זו בכ-88.1 מיליון שקל, כאשר דמי הפינוי ועלויות טרום בנייה הסתכמו באותו המועד בכ-60.8 מיליון שקל.



נציין כי במהלך החודש הנוכחי מתכוונת החברה להתחיל בשיווק הדירות בפרויקט גבעת עמל במכירה מוקדמת (Pre Sale). החברה הנמצאת בשליטת משפחת חבס סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח של כ-3.1 מיליון שקל במחזור הכנסות של כ-43.1 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully