וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הפרטה: רשות החברות הממשלתיות מעדכנת את הערכת השווי לחברת הספנות צים

אמיר טייג

3.9.2003 / 17:29

עדכון הערכת השווי ייעשה על ידי ארנסט אנד יאנג וא. חפץ השקעות; האוצר: בקרוב תפורסם מודעה בעיתונות המקומית והבינלאומית המכריזה על המשך הליך המכירה של צים



רשות החברות הממשלתיות הזמינה עדכון להערכת השווי של חברת הספנות צים, כחלק מהליך הפרטת החברה. עדכון הערכת השווי ייעשה על ידי ארנסט אנד יאנג וא. חפץ השקעות. בידי רשות החברות קיימת הערכת שווי ישנה שנערכה בעבר על ידי שני גופים אלו. שווי החברה, לפי הערכת שווי הישנה לא פורסם, אך הערכות הן כי שוויה של החברה מגיע לכ-250 מיליון דולר.



מהאוצר נמסר כי בכוונת רשות החברותה הממשלתיות לפרסם בתקופה הקרובה מודעה בעיתונות המקומית והבינלאומית על המשך הליך המכירה של צים. לצורך כך עדכנה רשות החברות הממשלתיות את הערכת השווי. עדכון הערכת השווי הוזמן תחת ההנחה כי שוויה הנוכחי של החברה גבוה יותר מהערכת השווי הקודמת, נוכח מעבר החברה לרווח במהלך הרבעון הראשון של השנה, וכן על רקע השתפרות התנאים בשוק התובלה העולמי.



בתחילת אוגוסט הגישה החברה לישראל לרשות החברות הממשלתיות את המסמכים הנדרשים לאישור השתתפותה ברכישת אחזקות המדינה (48.6%) בצים. הערכות הן לחברה לישראל אינטרס למצוא שותף אסטרטגי מתחום הספנות, שישקיע ברכישת אחזקות הממשלה. אם לא יימצא משקיע תפעל החברה לרכישת מניות הממשלה בצים בעצמה, ולפיכך הגישה את מסמכי הרכישה.



יש לציין כי בעבר קיבלה החברה לישראל זכות סירוב למניות המדינה בצים, אך ויתרה על זכות זו לבקשת המדינה, לאחר שזו לא הצליחה לאתר רוכשים פוטנציאליים לאחזקותיה. בחודשים האחרונים חודש החיפוש אחר קונים פוטנציאליים, גם בעקבות עליית ערכה של צים, וגם נוכח מדיניות האוצר המוצהרת לפיה יפעלו ככל הניתן להפריט חברות ציבוריות.



צים, המוחזקת ע"י החברה בשיעור של כ-48.9%, סיימה את הרבעון השני של שנת 2003 עם רווח של כ-14.8 מיליון שקל, שיפור ניכר לעומת הפסד של כ-28.9 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל. צים דווחה כי למרות תנאי התחרות הקשים והמצב בענף, גדלה כמות המכולות שהובלה ברבעון השני בשיעור של כ-26%, מה שהביא לעלייה של 27% בהכנסות לכ-2.2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully