וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות חדות בתום המסחר - בורסת פאריס עלתה ב-1.75%

יהודה שויצר

3.9.2003 / 20:05

ספקית שירותי המחשוב לוגיקה CMG נסקה בכ-20% ;ויוונדי-יוניברסל התחזקה ב-2.5%; אלקטל, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה באירופה, זינקה בכ-9%



עליות שערים חדות חתמו את יום המסחר בבורסות אירופה ושלחו את המדדים המובילים לשיא של שנה. מניות הטכנולוגיה הובילו את מגמת העליות, על רקע המגמה החיובית במדד נאסד"ק בימי המסחר האחרונים. בלונדון עלה מדד FTSE ב-1.4%; בפאריס הוסיף ה-CAC 1.75%.



נתוני מקרו: מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים האירופי זינק בחודש אוגוסט לרמה של 52, לעומת 50.2 ביולי. בכך שב המדד לרמתו מיולי 2002. מגזר השירותים מהווה למעלה ממחצית כלכלת היבשת, שהיקפה כ-8 טריליון דולר.



ויוונדי-יוניברסל התחזקה ב-2.5%, לאחר שהעניקה אתמול לחטיבת הטלוויזיה NBC בלעדיות במו"מ על רכישת נכסי הבידור האמריקאיים שלה. ההחלטה מביאה לסיומה הליך מכירה פומבית מרתוני ועתידה להקים ענקית בידור ומדיה, ששוויה למעלה מ-40 מיליארד דולר. אנליסטים הביעו הפתעה לטובה מתנאי העסקה המתבשלת שתעניק לויוונדי 20% ממניות החברה החדשה ותשלשל לכיסי בעלי המניות של החברה 3.8 מיליארד דולר.



את המגמה החיובית במניות הטכנולוגיה הובילו היום מניות ציוד התקשורת בעקבות תחזית חיובית של סיסקו וחוזה ענק של נורטל. אלקטל, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה באירופה, זינקה בכ-9%. אריקסון, יצרנית ציוד הרשתות הגדולה ביבשת, עלתה ב-3.1%; נוקיה, יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, עלתה גם היא בשיעור דומה.



בית ההשקעות מורגן סטנלי העלה את המלצתו למניות חברת שירותי הטכנולוגיה הצרפתית קאפ ג'מיני וענקית התוכנה הגרמנית סאפ. סאפ הוסיפה ב-7.6%. קאפ ג'מיני, שזכתה להעלאת המלצה בת שני שלבים, זינקה בכ-7.5%.



עליות מרשימות נרשמות גם במגזר הבנקאות והביטוח. HVB, הבנק השני בגודלו בגרמניה, זינק בקרוב ל-7% בעקבות העלאת המלצה מצד UBS. יו"ר הבנק דיטר רמפל אמר בוועידה שנערכה בפרנקפורט כי הוא מתכנן לקצץ 10% מהוצאות הבנק השנה לאחר שקיצץ 8% בשנה שעברה.



דויטשה בנק עלה ב-3.4% לאחר שהודיע כי הוצאותיו התפעוליות בשנת 2004 יפתחו בשיעור של 6% לפחות לכ-16.5 מיליארד יורו.



ספקית שירותי המחשוב לוגיקה CMG נסקה בכ-20% לאחר שדיווחה על צמצום הפסדיה ל-82 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה.



מניות חברת השירותים הציבוריים הצרפתית סואץ (סימול LYOE.PA) עלו ב-3.4% על רקע דיווחים כי היא קרובה למכירת חטיבת טיפול המים שלה תמורת כ-4 מיליארד דולר לגרעין משקיעים בהובלת קבוצת ההון הפרטי בלקסטון. סואץ רכשה את חטיבת אנדאו נלקו תמורת 4.5 מיליארד דולר ב-1999. החטיבה מייצרת מוצרים כימיים ומסננים לטיפול במים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully