וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיצר פתח בחקירה נגד קרנות נאמנות של בנק וואן, בנק אוף אמריקה וג'אנוס - בחשד לעבירות על חוקי המסחר בני"ע

סוכנויות הידיעות

3.9.2003 / 20:31

התובע הכללי של ניו יורק הודיע כי הגיע להסדר של 40 מיליון דולר עם קרן הגידור קאנארי קפיטל, שעל פי החשד הרוויחה מעסקות לא חוקיות במניות שביצעו הקרנות



אליוט ספיצר, התובע הכללי של ניו יורק, אמר היום כי פתח בחקירה של מספר קרנות נאמנות בגין חשדות לעבירות על חוקי המסחר בני"ע, אשר גרמו לבעלי המניות הפסדים של מיליארדי דולרים.



קרנות הנאמנות שנתונות בחקירה, הן: קרנות בנק וואן של בנק וואן, ניישנס פאנדס של בנק אוף אמריקה, ג'אנוס קפיטל גרופ, וסטרונג קפיטל מנג'מנט.



ספיצר אמר עוד כי במסגרת החקירה הגיע להסדר עם קרן הגידור קאנארי קפיטל פרטנרס, אשר השקיע בקרנות נאמנות בתמורה לאפשרות להרוויח ממסחר לא חוקי במניות של קרנות נאמנות. במסגרת ההסדר נדרשה קאנארי, שהמטה שלה בניו יורק, לשלם 40 מיליון דולר. קאנארי לא הודתה בביצוע עבירות כלשהן אך הסכימה לסייע לחקירה המתנהלת נגד קרנות נאמנות.



מוקדם מדי מכדי להעריך את מלוא היקף עבירות ההונאה במגזר קרנות הנאמנות, אמר ספיצר, אך הוסיף כי ברור לכל כי ענף קרנות הנאמנות פעל על בסיס מוסר כפול. חברות ואנשים מסוימים ניצלו את ההזדמנות כדי לבצע מניפולציות במערכת, הוסיף התובע הכללי של ניו יורק.



החקירה מוסיפה פן נוסף לניסיונות הגוברים לאכוף את כללי הפיקוח על קרנות נאמנות. עד כה, התמקדו החקירות במכירות של קרנות נאמנות ללקוחות, שלא בהתאם לאינטרסים שלהם.



החקירה הנוכחית היא האחרונה במאמצי האכיפה של ספיצר בתעשיית השירותים הפיננסיים בארה"ב. ספיצר עמד בראש החקירה של התנהלות חטיבות המחקר של בנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט, אשר הסתיימה בהסכם פשרה שבמסגרתו נדרשו סיטיגרופ, מריל לינץ' ושמונה חברות שירותים פיננסים מובילות נוספות לשלם 1.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully