וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן בולוס גד מגבש הסדר נושים: משפחת בולוס ומשקיע אוסטרלי ירכשו 51% מהחברה תמורת 10 מיליון שקל

אמיר הלמר

3.9.2003 / 13:06

המשקיע, על פי הנטען, הוא איש עסקים - לשעבר ערבי ישראלי המתגורר באוסטרליה; ביהמ"ש האריך את הקפאת ההליכים של החברה בחודש נוסף; הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמה בנוגע לסמכויות פיקוח הנאמן



ביהמ"ש המחוזי בחיפה האריך אתמול את הקפאת ההלכים לחברה הציבורית בולוס גד שבבעלות משפחת בולוס ב-30 יום נוספים לבקשת נאמן החברה רו"ח יוסי מייזלס, ממשרד קוסט פורר גבאי. זאת כדי לאפשר לו למצות את המו"מ לביצוע השקעה בחברה.



מהבקשה שהגיש הנאמן לפני ימים אחדים באמצעות עו"ד רון רוגין עולה כי במהלך החודש שעבר התקיים מו"מ עם בני משפחת בולוס - בעלי השליטה בחברת הבנייה שנקלעה לחובות של עשרות מיליוני שקלים לביצוע השקעה בחברה. חובות החברה על פי תצהיר של יו"ר מועצת המנהלים של החברה, איברהים בולוס שצורף לבקשת הקפאת ההליכים, חובות החברה עומדים על 14 מיליון שקל לבנקים, 33 מיליון שקל למחזיקי האג"ח וכ-5 מיליון שקל לנושים בלתי מובטחים.



במסגרת המו"מ הציעו בני משפחת בולוס לרכוש 51% ממניות החברה ביחד עם חאלד אסדי - איש עסקים, לשעבר ערבי ישראלי התגורר כיום באוסטרליה - תמורת 10 מיליון שקל שיוזרמו ב-8 תשלומים חצי שנתיים שווים כאשר התשלום הראשון ישולם 30 יום מיום אישור הסדר הנושים על ידי בית המשפט.



מייזלס, כך עולה מהבקשה, התנה את קיבול ההצעה בהפקדה בפועל של מיליון שקל (10% מהסכום) בנאמנות וכן לקבוע את סמכויות הפיקוח והשליטה של הנאמן לאורך כל תקופת ההסדר. לגישת הנאמן, מאחר שהחברה במהלך הסדר תקצה 51% מהונה למשקיעים - בהם משפחת בולוס שימשיכו להפעיל אותה, צריך למצוא הסדר ראוי בו יידרש אישור הנאמן לכל עסקה חריגה בחברה.



הנאמן מציין בבקשה כי בא כוחם של משפחת בולוס והמשקיע החדש עו"ד נעים מוסא הודיע לא מכבר על נכונות מרשיו להזרים 10 מיליון שקל לחברה ב-8 תשלומים כאשר התשלום הראשון בסך מיליון שקל יחולק לשניים - 500 אלף שקל יופקדו מיידית בחשבון נאמנות משותף לנאמן ולבא כוח המשקיעים וכן תופקד בחשבון המחאה נוספת על סך 500 אלף שקל שתיפרע בפועל כאשר תוגש הבקשה לאישור הסדר נושים לביהמ"ש. יתרת התשלומים יהיו בני 1.25 מיליון שקל כל אחד וישולמו כל חצי שנה.



הנאמן מציין כי למרות הסיכום בדבר הסדרי התשלום, עדיין לא הגיעו הצדדים לעמק השווה בכל הקשור לסמכויות הפיקוח שיהיו לנאמן בביצוע ההסדר, אך ישנה הבנה גם מצד בני משפחת בולוס כי "אין זה מתקבל על הדעת שמהלך העסקים יימשך כסדרו כאילו לא אירע דבר".



לפיכך, מבקש הנאמן להאריך את הקפאת ההליכים אך מבקש להתנות את המשך ההקפאה בכך שבמהלך 7 הימים הקרובים יפקידו המשקיעים בחשבון הנאמנות את מיליון השקלים. במידה שהסכום יופקד, מציין הנאמן כי יכונסו אסיפות נושים לצורך אישור ההסדר. שופטת ביהמ"ש המחוזי בלהה גילאור אישרה את הבקשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully