וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רו"ח יגאל בריטמן: צפוי גל הנפקות בבורסה בעקבות הקשיים בגיוס אשראי מהבנקים

ניצן כהן

3.9.2003 / 12:19

בריטמן מעריך שחברות בעלות רווח יציב של 25-30 מיליון שקל בשנה ועם תזרים מזומנים מתאים יוכלו בתוך חצי שנה להנפיק מניות לפי שווי של 300 מיליון שקל



רו"ח יגאל בריטמן מעריך היום כי לאור מצוקת האשראי במשק, חברות רווחיות צפויות לגייס כסף מהציבור בדרך של הנפקה בתוך חצי שנה. בריטמן מעריך שייווצר גל של הנפקות בבורסה של חברות בעלות אופי רווחים יציב ותזרים מזומנים מתאים.



להערכת בריטמן, הגופים המוסדיים עשויים להסיט חלק גדול מהשקעותיהם לבורסה. "כל אלו יחייבו במוקדם או במאוחר פנייה של חברות למקור הגיוס בבורסה".



"כבר בחצי השנה הקרובה הסיטואציה בשווקים תאפשר לחברות בעלות רווח יציב - על פי הגדרת החתמים, רווח שנתי של 25-30 מיליון שקל ללא פער בין תזרים מזומנים לרווח - יוכלו להנפיק לפי שווי של 300 מיליון שקל. בתוך שנה חברות בעלות רווח יציב של 10-25 מיליון שקל יצדיקו הנפקה לפי שווי של 150-200 מיליון שקל. הנפקות חוזרות של חברות בדירוג A ומעלה ומניות ברשימת מדד תל אביב 100, העונות להגדרות ההנפקה שלעיל, יוכלו לגייס כסף באמצעות הנפקה באופן מיידי".



יגאל בריטמן הוא יו"ר פירמת רואי החשבון בריטמן אלמגור ומנהל העסקים הראשי שלה. בריטמן אלמגור היא שותפה של דלויט טוש העולמית. בריטמן מכהן גם כחבר הנהלת הפירמה העולמית ומרכז את תחום ההיי-טק של הפירמה הבינלאומית.



את הדברים אמר בריטמן לקראת כנס שוק ההון שיוזם המשרד. בכנס ישתתפו שר האוצר בנימין נתניהו ונציגי בורסות לונדון ונאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully