וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עלה ב-0.6% בהובלת מגזר התוכנה

יהודי שויצר

4.9.2003 / 0:02

הדאו ג'ונס טיפס ב-0.5% ל-9,569 נקודות. מניית קומברס הוסיפה 4.8% לשיא של 19 חודשים. צ'ק פוינט עלתה ב-5.5% למחיר של 19.1 דולר

עליות שערים נרשמו במסחר בבורסות וול סטריט, עת מניות הטכנולוגיה, בראשן מניות התוכנה, עלו בשיעור חד. למגמה החיובית במגזר התוכנה מובילה העלאת דירוג של בית ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון (CSFB) למניות המגזר ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק". על האווירה החיובית העיבו דבריו של אליוט ספיצר, התובע הכללי של ניו יורק, שהודיע כי פתח בחקירה של מספר קרנות נאמנות בגין חשדות לעבירות על חוקי המסחר בני"ע, אשר גרמו לבעלי המניות הפסדים של מיליארדי דולרים.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.6% לשיא של 17 חודשים; מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.5% ל-9,569 נקודות.

גם דברים חיוביים שאמר ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, בוועידת הטכנולוגיה של SG Cowen בבוסטון מסייעים בהצתת דמיון המשקיעים. צ'יימברס אמר כי מכירות יצרנית ציוד התקשורת בחודש אוגוסט היו גבוהות מהתחזיות. מאחר שאוגוסט נחשב לחודש חלש עונתית, משמעות הדברים גדולה אף יותר. צ'יימברס אמר מנגד, כי המגמה לא תימשך בהכרח בחודשים הקרובים, ואולם הוא לא הצליח לצנן את המשקיעים ומניית סיסקו עלתה בכ-3.3%.

בזירה המקרו כלכלית בארה"ב ממשיכים לזרום חדשות מעודדות. הכלכלה האמריקאית המשיכה להראות סימני התאוששות בחודשים יולי אוגוסט, כך עלה מדו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית, המכונה "הספר הבז'". מנתונים שנאספו מ-12 מחוזות הבנק הפדרלי עולה כי חל שיפור בפעילות הכלכלית ב-11 מחוזות בחודשי הקיץ. עוד דווח על שיפור בפעילות בתי חרושת ב-10 מתוך 12 המחוזות של הבנק. עם זאת, מדגישים בדו"ח כי מצב שוק העבודה האמריקאי ממשיך להיות קשה לאורכה ולרוחבה של ארה"ב.

המניות ישראליות נסחרו במגמה חיובית. גם מניית מרקורי נהנתה מהאווירה החיובית בקרב חברות התוכנה ועלתה ב-4.8% למחיר של 48.05 דולר במחזור מסחר ער יחסית לשעה. ב-CFSB העלו היום את מחיר היעד של המניה ל-54 דולר - גבוה בכ-18% ממחיר הפתיחה של המניה וכן העלו את התחזיות ל-2003. כעת, האנליסטים מצפים להכנסות של 495 מיליון דולר השנה תחת תחזית קודמת להכנסות של 490 מיליון דולר.

מניית צ'ק פוינט עלתה אף היא בחדות, ב-5.5% למחיר של 19.1 דולר המשקף לחברה שווי שוק של כ-4.7 מיליארד דולר. ב-3 ימי המסחר האחרונים מניית החברה גמאה מרחק של כ-13% במצטבר וזאת על אף הבקשות לתביעות ייצוגיות נגד החברה שנערמות.

גם מניית קומברס היתה בצד העולות היום לאחר חוזה חדש עם KG Telecom הטייוואנית, המספקת שירותי תקשורת באי טייוואן. החברה רכשה מקומברס את ה-MMSC, מרכז שירות מסרי מולטימדיה, וכן את ה-MDG - שרת המדיה של החברה שנרכש בזמנו מאקסלינק. קומברס טכנולוג'י תפרסם ביום שני הבא את תוצאותיה הכספיות ואיתה גם החברות הבנות ורינט ואולטיקום. המניה התחזקה ב-4.8% למחיר של 18.01 דולר - המשקף שיא של 19 חודשים.

ורינט עצמה בלטה בעלייה של 2.4% למחיר של 23.1 דולר. ורינט ממשיכה ליהנות מעסקות עם רשויות פדרליות אמריקאיות והיא הודיעה היום כי מנהל השירותים הציבוריים האמריקאי (GSA), גוף הדומה במהותו לאגף רכש, יישם אצלו את פתרון הווידיאו הדיגיטלי של החברה הבת שלה, לורוניקס, כדי להגביר את רמת האבטחה אצלו.

טבע המשיכה ליהנות היום מסנטימנט חיובי ועלתה ב-1% למחיר של 60.7 דולר - מחיר שיא כל הזמנים לחברה. את הדלק לעליות סיפק היום אישור ה-FDA שהתקבל לגרסה גנרית לתרופת הפלוקסין שמכירותיה במונחי המוצר המקורי הן של כ-30 מיליון דולר.

המומנטום החיובי של ויריאנט המשיך גם היום על רקע חוזה בשווי 2 דולר עליו דיווחה אתמול עם חברת News America Marketing של ניוז קורפ. ביומיים האחרונים ויריאנט זינקה ב-30% מתוכם 7.2% היום, כך שמנייתה ניצבת במחיר של 2.53 דולרים.

עוד בלטו: גילת לוויינים עם זינוק של 7.5% במחזור גבוה; אופטיבייס שעלתה ב-7.8% על רקע חוזה עם האקדמיה לאומנות בסיאול ומניית פרתוסיבה שעלתה ב-11.7% לאחר שהודיעה על שילוב הטכנולוגיה שלה בשבבי GSM/GPRS של אינפיניון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully