וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איגוד Tech Tour: "יש יותר עניין אירופי בישראל, ממה שהישראלים נוטים לחשוב"

עודד חרמוני

4.9.2003 / 8:25

במסגרת כנס European Tech Tour היוקרתי, שלראשונה יערך מחוץ לאירופה, יגיעו לישראל נציגים של 60 חברות היי-טק; "עד היום היו הרבה משקיעים וחברות זרות שישבו על הגדר לגבי ישראל. עכשיו הם מוכנים לעבור את הגדר"



לאחר שלוש שנים שבהן הגיעו אורחים ספורים בלבד לכנסים מקומיים, נראים סימנים ראשונים המעידים כי ישראל מתחילה לצאת מהבידוד. כנס European Tech Tour ה-13 ייערך בישראל במשך יומיים בנובמבר הקרוב; תהיה זאת הפעם הראשונה בה ייערך הכנס מחוץ למדינה אירופית - כך מסר אתמול סוון לינג'ארד, שותף בקרן ההון סיכון ויז'ן קפיטל ונשיא איגוד Tech Tour, בעת ביקורו בישראל.



במסגרת הכנס היוקרתי, שנערך עד כה במרבית מדינות אירופה, יגיעו לישראל נציגים של 60 חברות היי-טק ומשקיעי הון סיכון מאירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק להיכרות עם התעשייה הטכנולוגית בישראל ולבחינת השקעות ב-30 חברות סטארט-אפ נבחרות שיוצגו בפניהם. עם המשקיעים הצפויים להשתתף בכנס בישראל נמנים 3i Group, אלתה-ברקלי, אטלס ונצ'רס, אקסל פרטנרס, קרלייל גרופ, אלקטל, סיסקו, אריקסון, דויטשה טלקום, נוקיה וסימנס. בשנה הבאה מתוכנן כנס שיעסוק במדעי החיים, שבו ישתתפו חברות תרופות אירופיות.



"יש יותר עניין אירופי בישראל, ממה שהישראלים נוטים לחשוב. עד היום היו הרבה משקיעים וחברות זרות מבריטניה, צרפת, גרמניה, הולנד ואיטליה שישבו על הגדר לגבי ישראל והחליטו שהיא אינה בראש סדר העדיפויות שלהם להשקעה. עכשיו הם מוכנים לעבור את הגדר", הסביר אתמול לינג'ארד השווייצי.



לינג'ארד נחשב לאחת הדמויות הבולטות בהון סיכון האירופי בעשור האחרון, לאחר שהיה שותף בכמה מהמימושים הבולטים של חברות סטארט-אפ אירופיות. לינג'ארד מושקע כיום בעצמו בחברה ישראלית אחת, ספרה.



לדבריו, לא הובעה כל התנגדות כשהועלתה התוכנית לקיים את הכנס השנתי בישראל, והיתה הסכמה כללית שישראל היא יעד חשוב עבור המשקיעים והשותפים האסטרטגיים החברים ב-Tech Tour.



"הקושי העיקרי הוא להתגבר על הלחץ המופעל בביתם של המשתתפים בתוכנית נגד ביקור בישראל, בגלל המצב הביטחוני. אבל בסוף רבים מתגברים על המכשול הזה, מאחר שמבחינה עסקית יש בישראל הזדמנויות טובות מאוד ומבין המדינות שמחוץ לאירופה, ישראל היא המדינה הכי קרובה. קיימת הבנה גם באירופה שישראל היא כיום המרכז השני בעולם לטכנולוגיות לאחר ארצות הברית", מדגיש לינג'ארד.



לדבריו, משקיעים זרים המוכנים להשקיע בחברות ישראליות לא מתכוונים לבקר בישראל באופן קבוע על מנת לתמוך בהן, בגלל המשבר הביטחוני, "עם זאת, משקיעים אלו סומכים על תשתית ההון סיכון הישראלית שהם משקיעים עמה, שיכולה לתמוך בחברות הסטארט-אפ עד לשלב היציאה שלהן לשוק הגלובלי".



לינג'ארד אומר כי המנטליות של התעשייה הישראלית בעשיית עסקים דומה לזאת האמריקאית, ושונה מהמנטליות האירופית. "השוק האירופי אינו אחיד והוא מורכב ממדינות שונות, בעלות מאפיינים שונים. הפינים שונים מהגרמנים ששונים מהדנים. לאמריקאים היה קשה בשנים האחרונות לחדור לאירופה ולהשקיע בחברות ביבשת בגלל הבדלי המנטליות שאינם מתאימים למקום. לחברות ולקרנות הישראליות יהיה קל יותר כשיעשו זאת באמצעות שותפים מקומיים באירופה והן צריכות להבין שבאירופה, גם היום יש עדיין הרבה מאוד הזדמנויות להשקעה. עם זאת, גם החברות האירופיות, כמו הישראליות, עדיין רואות בשוק האמריקאי יעד עיקרי".



בהתאם לאופיו הייחודי של ענף ההיי-טק בישראל, יושם בכנס דגש על טכנולוגיות שצמחו בתעשייה הביטחונית בישראל. "השתתפות בכנס תהיה ללא תשלום, מתוך מטרה להסיר מכשולים מחברות המעוניינות ליצור קשר עם משקיעים", אמר לינג'ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully