וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ל-4.44 שקלים

אמיר טייג

4.9.2003 / 16:23

השער היציג של היורו נחלש ב-0.05% ל-4.8 שקל. בשעה האחרונה חזרו המשקיעים הזרים לרכוש דולרים אם כי בסכומים נמוכים


הדולר מתחזק לאחר קביעת השער היציג בשיעור של 0.18% ונסחר ברמה של 4.448 שקל, היורו עולה בשיעור חד של 0.56% ל-4.83 שקל. השער היציג של הדולר נחלש היום ב-0.292% ונקבע על 4.44 שקל והשער היציג של היורו נחלש ב-0.05% ל-4.8 שקל.

מחזורי המסחר בינוניים ובשוק המשיכה הבוקר מגמת המכירות של הזרים שנקלטה על ידי הסקטור העסקי. בשעה האחרונה חזרו המשקיעים הזרים לרכוש דולרים אם כי בסכומים נמוכים. אילן ויסקין, מנהל חדר עסקאות בבנק לאומי, מעריך שמה שישפיע על המסחר בימים הקרובים זהו תזרים המזומנים בשוק ופקיעת הגילבועים שתיצור לחצים להתחזקות של הדולר.

גיא מגן מאקסלנס: "פעילים רבים שהימרו כי הדולר יעלה עם תחילת ספטמבר מתייאשים בימים אלו ומתחילם למכור דולרים. פעילים אלו הימרו על התעצמות הסכסוך עם הפלשטינאים ואי וודאות גוברת בנושא התקציב. אך הרגיעה המדינית בימים האחרונים וההערכות כי נתניהו יהיה מסוגל לבצע את הקיצוץ המדובר בתקציב, מניעים פעילים אלו לזנוח לפי שעה פוזציות דולריות שעולות להם כסף רב".

מגן מציין כי הרוח האופטימית בשוק המניות והאג"ח, משרה אווירה חיובית גם על שוק המט"ח. "הבורסה האמריקאית עולה, ויחד עמה הבורסה המקומית. בימים האחרונים מזרימים משקיעים זרים כספים לשוק המניות, בעיקר למניות הבנקים הגדולים ולפיכך משפיעים לחיוב על חוסנו של השקל", אומר מגן.

לגבי פקיעת הגלבועים הצפויה בשבוע הבא, אומר מגן כי עדיין קשה לדעת האם כל הגופים כבר רכשו פוזיציות חליפיות לגלבועים שיפקעו. לפיכך, מסרב מגן להתנבא לגבי השפעת הפקיעה על שוק המט"ח, אך מציין כי לפקיעה הקודמת בתחילת השנה לא היתה השפעה רבה על שוק המט"ח, מאחר שרבים מהפעילים כבר רכשו דולרים לפני כן, לקראת פרוץ המלחמה בעיראק. "הפעם המצב שונה", אומר מגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully