וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ננעל בלא שינוי

אילן מוסנאים

4.9.2003 / 17:14

המחזור בינוני - 255 מיליון שקל. אינוונטק זינקה ב-13.9%. רבוע ירדה 4.4% בעקבות הדיווידנד. אגיס ואלקו ירדו ב-2.3% ו-3% בהתאמה


הבורסה של תל אביב סיימה הערב את שבוע המסחר בצורה רגועה תוך עליות מתונות במדדים המובילים. המסחר נפתח בעליות של מעט פחות מאחוז בעקבות העליות בערב הקודם בארה"ב. עם זאת המגמה החיובית לא נמשכה זמן רב לקראת השעה 11:00 בבוקר והמדדים עברו להיסחר בירידות קלות שהתחלפו מאוחר יותר בעליות מתונות. רוב שעות המסחר התנהלו המדדים ללא תנודות מהותיות ונסחרו סביב רמת הפתיחה שלהם.

לקראת השעה 16:00 התחזקו מעט הירידות בעקבות פרסום דברי קליין בכנס איגוד קרנות הנאמנות בבורסה, כי כוונת הממשלה להרחיב את הגירעון תביא להגברת מחנק האשראי במשק וכי מהלך של הורדת הריבית במקביל להרחבת הגירעון יכולים להוביל לפשיטת רגל לאומית. עם זאת עד לסיום המסחר נרשמה התאוששות ומדד המעו"ף נסגר ללא שינוי ברמה של כ-411.65 נקודות, מדד תל אביב 100 ירד ב-0.1% לרמה של 429.75 נקודות ומדד התל-טק 15 נע מעלה ב-0.3%. מחזור המסחר היה בינוני והסתכם בכ-255 מיליון שקל.

מניית טבע, ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה - 53 מיליון שקל, ונסחרה בירידה של 0.1%, למרות שפתחה את המסחר עם פער ארביטראז' של 0.7%.

לעומתה, מניית נייס, שסיימה את המסחר בארה"ב עם פער חיובי של 7%, עלתה ב-4.3% במחזור גבוה של כ-10 מיליון שקל. נייס זכתה להמלצה חיובית מבית ההשקעות יו.בי.אס. בית ההשקעות השוויצרי העניק לנייס המלצת "קנייה", עם מחיר יעד של 19.5 דולר, הגבוה בכ-16% ממחירה של המניה בבורסה.

מניית קרן ההון סיכון אינוונטק זינקה ב-13.9% במחזור חריג של כ-1.5 מיליון שקל. אתמול נודע כי חברת לפידות של יעקב לוכסנבורג רכשה מגרין של יצחק תשובה, 16% ממניות אינוונטק בתמורה לכ-7 מיליון שקל, ונראה כי המחזור החריג במניה קשור בדרך זה או אחרת למה שמסתמן כמאבק שליטה בקרן.

מניות אגיס ואלקו החזקות נסחרו במגמה שלילית כאשר אגיס ירדה ב-2.3% ואלקו ירדה ב-3%. שתי המניות ריכזו מחזורים ערים על רקע מסחר הנעילה שייערך בהן לקראת הערב. הבורסה תבצע הערב מסחר נעילה מיוחד, במסגרתו יותאם שערן של המניות לתקנות החדשות של הבורסה לפיהן מניות רדומות לא ייכללו בשווי השוק של החברות.

לאגיס מניות רדומות בהיקף של כ-10% מההון העצמי ולאלקו החזקות בהיקף של כ-16%. גריעת מניות אלה משווי השוק של החברות יצמצם בשיעור דומה את משקלן של המניות במדד המעו"ף, מה שצפוי להביא לגל מכירות מצד קרנות אינדקס ושחקני מעו"ף.

מניית רבוע כחול ירדה בשיעור חד של 4.4%. אתמול היה היום הקובע לקבלת תשלום הדיווידנד אותו תחלק הרשת - דיווידנד של 66 מיליון דולר (כ-285 מיליון שקל), ונראה שהיום לאחר הבטחת קבלת הדיווידנד, המשקיעים המוסדיים מממשים חלק מהמניות שבידיהם.

מניית דיסקונט נסחרה בירידות של 0.9% למרות הידיעה שפירסם בבוקר עיתון "מעריב" לפיה החשב הכללי לשעבר ניר גלעד מגבש קבוצת משקיעים שתנסה לרכוש את השליטה בבנק. גם יתר מניות הבנקים הגדולים נסחרו במגמה שלילית כאשר מניית בנק לאומי ירדה ב-0.2%, מניית המזרחי נסחרה בלא שיני ומניית בנק הפועלים ירדה 0.2%.

ירידות חדות של 3.5% רושמת מניית דור כימיקלים. המניה משלימה ירידות של כ-10% מאז פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה בשבוע שעבר. החברה הציגה ברבעון השני של השנה דו"חות חלשים ודיווחה על מעבר להפסד של 8 מיליון שקל לעומת רווח של כ-26.1 מיליון שקל. החברה דיווחה ברבעון על שחיקה של כ-65% ברווח התפעולי שלה ל-11.9 מיליון שקל וזאת למרות צמיחה של כ-122% בהכנסות ל-624.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully