וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריף ההתחמקות מחקירה של איברהים בולוס - 2,000 שקל ליום

אמיר הלמר

4.9.2003 / 8:53

ביהמ"ש קבע שבולוס ייאלץ לשלם על כל יום איחור בהופעה לחקירה בעניין בולוס תיירות; בחברה האם בולוס גד הציע הנאמן הסדר נושים ולפיו משפחת בולוס ומשקיע אוסטרלי ירכשו 51% מהחברה ב-10 מיליון שקל



מאת רותם שטרקמן ואמיר הלמר



הנאמן של חברת הבנייה הבורסאית בולוס גד, שהיתה בשליטת איברהים בולוס, עסוק במגעים עם איברהים בולוס לשם רכישת החברה בחזרה. ואילו המפרק הקבוע של בולוס תיירות - החברה הבת שהגיעה לפירוק בשל אי עמידה בתשלומים לבעלי האג"ח - עו"ד פנחס רובין, עסוק במאבק משפטי ובניסיונות להביא לחקירה את איברהים בולוס ועוזריו. בנוסף, עוסק רובין במציאת פתרון כלכלי לנכס המרכזי של החברה - מגדל דירות בעכו הקרוי "פנינת הים" שהקמתו הופסקה, וכן בעימות מול כלל ביטוח על אופן רישום הזכויות בנכס.



המחלוקת מול כלל ביטוח היא בנוגע למשכנתא של כלל על הנכס שנרשם על שמה, מכיוון שהעניקה לרוכשי הדירות את הערבות הבנקאית. על אף שבולוס תיירות רכשה את המקרקעין מבולוס גד ודבר הרישום בטאבו הובטח לרוכשי האג"ח בתשקיף, לא נרשמה למעשה כל הערה הנוגעת לבעלותה על הנכס. את זאת מנסה לתקן רובין. ואולם כלל ביטוח מסרבת לכך בטענה שהרישום יפגע בזכויותיה. עורכי הדין של כלל ביטוח כתבו בבקשתם לבית המשפט כי רובין מנסה לזרות חול בעיני בית המשפט ומעוות כרצונו את טענותיה של כלל.



המאבק מול איברהים בולוס לא פחות מורכב. למרות דחיות חוזרות מנימוקים שונים ומשונים, ולאחר שהורה לו בית המשפט להתייצב לחקירה, עדיין מתקשה רובין לגרום לבולוס להגיע למשרדו. מעורבים אחרים מצד בולוס, יעקב בולוס, ניזאר בולוס ועזמי נשאשיבי נחקרו על ידי רובין, אך לא המציאו תצהיר שבו היו אמורים לאשר שאין ברשותם מסמכים כלשהם. לאחר שנוכח רובין כי בלא התערבות בית המשפט לא יגיע בולוס להיחקר, ביקש מבית המשפט לעצור אותו או להטיל עליו קנס כספי. השבוע החליטה השופטת בלהה גילאור כי אם לא יתייצב בולוס לחקירה במועד שייקבע בימים הקרובים עד 15 בספטמבר, הוא יחויב בתשלום של 2,000 שקל על כל יום איחור.



בדו"ח העשירי בתוך שנה שהגיש אתמול רובין כמפרק של בולוס תיירות הוא מפרט את מהלכיו בנוגע למגדל פנינת הים. עד כה נבנה במגדל שלד לשלוש קומות ציבוריות ולעוד 14 קומות מגורים. רובין מזכיר כי מנהלי בולוס הקודמים, שאותם החליף, טענו כי הגיעו להסכם עם משרד הקליטה שבו יהפוך הפרויקט למקבץ דיור לעולים חדשים המטופלים במשרד. ואולם לדבריו, היועצת המשפטית של משרד הקליטה הודיעה לו כי המשרד דחה את הצעתם של מנהלי בולוס.



לנוכח הבנתו כי אכן המגדל מתאים לשימוש זה פנה רובין שוב למשרד הקליטה, אך המשרד הודיע שוב כי אינו זקוק ל"מקבץ דיור" נוסף בעכו. רובין אומר עוד כי מאותם טעמים ההופכים את הפרויקט מתאים לשמש מקבץ דיור הוא מתאים גם לשמש מוסד סיעודי או מעון לבני הגיל המבוגר. בשל כך פנה רובין לקופות חולים והציע להן להסב את הנכס, דבר שלא נדחה על הסף על ידיהן. ואולם כותב רובין, "הקופות לא גילו עניין מיוחד בנושא".



רובין פנה גם ליזמים מובילים כדי לעניין אותם בהשלמת ההקמה של המגדל למגורים. לדבריו, אחד מהיזמים שאליהם פנה, "גורם מוכר בישראל", הודיע לו כי הוא שוקל ברצינות את פנייתו, ואף החל בבחינת הפרויקט ותוכניותיו.



האם שוב יזכה בולוס בחברה



בית המשפט המחוזי בחיפה האריך אתמול את הקפאת ההליכים לחברה הציבורית בולוס גד ב-30 יום נוספים. זאת, לבקשת נאמן החברה רו"ח יוסי מייזלס ממשרד קוסט פורר גבאי. מייזלס ביקש לאפשר לו למצות את המו"מ לביצוע השקעה בחברה.



מהבקשה שהגיש הנאמן לפני ימים אחדים באמצעות עו"ד רון רוגין עולה כי בחודש שעבר התקיימו מגעים עם בני משפחת בולוס לביצוע השקעה בחברה. חובות החברה על פי תצהיר של יו"ר מועצת המנהלים של החברה איברהים בולוס, שצורף לבקשת הקפאת ההליכים, הן 14 מיליון שקל לבנקים, 33 מיליון שקל למחזיקי האג"ח וכ-5 מיליון שקל לנושים בלתי מובטחים.



במסגרת המו"מ הציעו בני משפחת בולוס לרכוש 51% ממניות החברה יחד עם חאלד אסדי - איש עסקים ערבי ישראלי המתגורר כיום באוסטרליה - תמורת 10 מיליון שקל שיוזרמו ב-8 תשלומים חצי שנתיים שווים. ההצעה היא שהתשלום הראשון ישולם 30 יום מיום אישור הסדר הנושים על ידי בית המשפט.



מייזלס, כך עולה מהבקשה, התנה את קיבול ההצעה בהפקדה בפועל של מיליון שקל (10% מהסכום) בנאמנות, וכן דרש לקבוע את סמכויות הפיקוח והשליטה של הנאמן לאורך כל תקופת ההסדר. לגישת הנאמן, מאחר שהחברה תקצה 51% מהונה למשקיעים, ובהם למשפחת בולוס שתמשיך להפעיל אותה, צריך למצוא הסדר ראוי שבו יידרש אישור הנאמן לכל עסקה חריגה בחברה.



הנאמן מציין בבקשה כי בא כוחם של משפחת בולוס והמשקיע החדש, עו"ד נעים מוסא, הודיע זה לא כבר על נכונות מרשיו להזרים 10 מיליון שקל לחברה ב-8 תשלומים, כשהתשלום הראשון בסך מיליון שקל יחולק לשניים, 500 אלף שקל יופקדו מיידית בחשבון נאמנות משותף לנאמן ולבא כוח המשקיעים. כן תופקד בחשבון המחאה נוספת על סך 500 אלף שקל, שתיפרע בפועל כשתוגש הבקשה לאישור הסדר נושים לבית המשפט. יתרת התשלומים תהיה בסכומים של 1.25 מיליון שקל כל אחד וישולמו בכל חצי שנה.



הנאמן מציין כי למרות הסיכום בדבר הסדרי התשלום, עדיין לא הגיעו הצדדים לעמק השווה בכל הקשור לסמכויות הפיקוח שיהיו לנאמן בביצוע ההסדר. ואולם לדבריו, יש הבנה גם על ידי משפחת בולוס כי "אין זה מתקבל על הדעת שמהלך העסקים יימשך כסדרו כאילו לא אירע דבר".



לפיכך, מבקש הנאמן להאריך את הקפאת ההליכים, אך להתנות את המשך ההקפאה בכך שבמהלך 7 הימים הקרובים יפקידו המשקיעים בחשבון הנאמנות את המיליון שקלים. אם הסכום יופקד, מציין הנאמן, יכונסו אסיפות נושים לצורך אישור ההסדר. שופטת בית המשפט המחוזי בלהה גילאור אישרה את הבקשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully