וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בארה"ב הוציא צו הדוחה כניסתם לתוקף של תקנות חדשות של נציבות התקשורת הפדרלית

רונן סרברניק

4.9.2003 / 9:07

ההחלטה המפתיעה הגיעה יום אחד בלבד לפני שתקנה חדשה של ה-FCC, אשר מקלה על חברות מדיה גדולות להגדיל את שליטתם בשוקי מדיה מקומיים, נכנסה לתוקף



בצעד גדוש משמעויות פוליטיות ועסקיות, הוציא היום בית משפט פדרלי לערעורים צו אשר מונע את כניסתם לתוקף של תקנות חדשות של נציבות התקשורת הפדרלית (FCC).



ההחלטה המפתיעה הגיעה יום אחד בלבד לפני שתקנה חדשה של ה-FCC, אשר מקלה על חברות מדיה גדולות להגדיל את שליטתם בשוקי מדיה מקומיים, נכנסה לתוקף. ההחלטה שהתקבלה ע"י בית המשפט תמנע מהנציבות מלקדם את תקנותיה עד אשר ייפתרו הסוגיות המשפטיות.



"בהתחשב בחשיבותו של הנושא ובעניין הציבורי הרב להגיע להחלטה הוגנת, תעוכב כניסת התקנות לתוקף עד אשר ייערך שימוע משפטי מקיף", כתב בית המשפט.



התקנות החדשות של ה-FCC יאפשרו לחברת מדיה בודדת בשוק מקומי, להחזיק בתחנות הטלויזיה המשדרות לעד 45% מכלל קהל הטלוויזיה באותו שוק. התקנה הקודמת אישרה להגיע לרמה של 35%.



המבקרים טענו כי החוקים ירכזו יותר מדי כוח בידי ענקיות המדיה בעוד נציגי ה-FCC טענו כי התקנה תאפשר צמיחה ותחרות טובה יותר בשוקי המדיה.



"למרות שאנו מאוכזבים מהפסיקה, נמשיך להגן בחרוף על התקנות ונמתין לפסיקה הסופית", אמר דובר ה-FCC, דייוויד פיסק.



כנגד החוק פעלו במשותף מספר רב של פוליטיקאים, רפובליקנים ודמוקרטים, בסנאט ובבית הלבן, אשר הטו כתף יחדיו להילחם כנגד ענקיות המדיה אשר קידמו את התקנות, ויאקום-CBS, ג'נרל אלקטריק-NBC וניוז קורפ-פוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully