וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקס.טי.אל: קצב שריפת המזומנים של החברה קטן ב-35%; בתום המחצית הראשונה נותרו בקופה כ-28 מיליון דולר

אלי דניאל

4.9.2003 / 10:49

הוצאות המו"פ במחצית הראשונה הסתכמו בכ-6.5 מיליון דולר; הוצאות ההנהלה והכלליות הוקטנו ב-19%; ההפסד בששת החודשים הראשונים - 6.5 מיליון דולר



חברת הביוטכנולוגיה הרחובותית, XTL (אקס.טי.אל ביופארם ), אשר מניותיה נסחרות בבורסת לונדון, מדווחת הבוקר על הפסד של כ-6.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, שיפור בהשוואה להפסד של כ-9.1 מיליון דולר אותו היא הציגה במחצית הראשונה של שנת 2002.



הוצאות פיתוח המוצרים הסתכמו בששת החודשים הראשונים של השנה בכ-6.6 מיליון דולר, מעט יותר מאשר בתקופה המקבילה בה הן הסתכמו בכ-6.5 מיליון דולר. במהלך תקופה זו זכתה החברה להשתתפות של המדען הראשי בהוצאות הפיתוח שלה בהיקף של כ-1.9 מיליון דולר.

באשר לסעיף ההנהלה והכלליות, אותו סעיף אשר תרם לא מעט למאבק השליטה שהתחולל בחברה לפני מספר חודשים, הרי שבו נרשמה ירידה של 19% לרמה של כ-2.2 מיליון דולר. בתום המחצית הראשונה של 2002 הסתכמו יתרות המזומנים שבקופת XTL בכ-28 מיליון דולר, בהשוואה לכ-36 מיליון דולר שהיו בקופה בתחילת השנה. בהקשר זה מציינת XTL כי היא הקטינה את קצב שריפת המזומנים שלה בכ-35%.



סקירת ההתקדמות בפרויקטים אותם מובילה החברה מראה כי גיוס החולים ל-phase 2 של פיתוח ה-HepeX-C, מתקדם כמתוכנן, ותוצאות הביניים צפויות לקראת סוף השנה. בחברה מדגישים כי תוצאות ה-phase 1 שבוצעו בתרופה הראו בטיחות ופעילות ביולוגית כנגד הווירוס. באשר ל-HepeX-B, הרי שבמחצית הראשונה של השנה ביצעה XTL ניסוי בו נבחנו המינונים הדרושים לטיפול ונמצא כי המינון הדרוש הוא 1/1000 מהמינון הניתן היום בטיפולים דומים. ניסוי ה-phase 2 במושתלי כבד צפוי להתחיל בהמשך השנה.



ד"ר מרטין בקר, מנכ"ל החברה, ציין כי "בששת החודשים הראשונים של 2003 נקטה הנהלת החברה בצעדים משמעותיים למיקוד עסקיה בתחומים אשר יביאו לערך הפוטנציאלי הגבוה ביותר. החברה מיקדה משאביה במוצרים הקשורים לצהבת והמציעים הזדמנויות מסחריות בטווח הקרוב". בקר הוסיף כי "שינויים אלה, יחד עם יישום התוכנית לצמצום העלויות, ויתרות המזומנים מציבים את החברה בעמדה מצוינת לצמיחה והצלחה בעתיד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully