וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: "לורינט מגיע להיסחר בפרמיה על נייס אולם ההפרש הנוכחי של 100% הוא מוגזם"

גתית פנקס

4.9.2003 / 12:26

יונתן האלף ממליץ על נייס כ"קנייה" ומוריד את דירוג ורינט ל"מכירה" משיקולי וולואציה; "תשואת היתר של נייס תמשיך השנה; לפי התחזיות ל-2004 המכפיל של ורינט הוא 31.4 ושל נייס הוא 14.3



מניות החברות ורינט ונייס הישראליות העוסקות בתחום דומה, נהנות בתקופה האחרונה מסנטימנט חיובי של המשקיעים. למעשה, נייס נסחרת כעת בשווי שיא של יותר משנה, כ-266 מיליון דולר ו-ורינט נסחרת בשווי שוק של כ-557 מיליון דולר.



האם פער כזה, של יותר מפי 2 הוא מוצדק? בדו"ח שפירסם השבוע האנליסט יונתן האלף מבית ההשקעות UBS הוא טוען כי אומנם לורינט מגיע להיסחר בפרמיה על נייס, אך ההפרש הנוכחי הוא מוגזם.



תאוריה זו תומכת בהמלצת "קנייה" לנייס וב"מכירה" לורינט, והורדת דירוג זו לורינט היא משיקולי וולואציה שכן לדבריו החברה תעמוד בתחזיות השנה. האלף מציב לנייס מחיר יעד של 19.5 דולר - גבוה ב-16% ממחירה הנוכחי, וזה של ורינט הוא 18.5 דולר - נמוך ב-20% ממחירה הנוכחי.



"במבט ראשון החברות נראות דומות מאוד אולם קיימים הבדלים", אומר האלף. הוא לוקח 4 תחומי פעילות של שתי החברות ובודק אותן כרכיב בהכנסות: הקלטות דיגיטליות (קול ונתונים) מהוות 45% מהכנסות נייס ונחשבות לעסקי ליבה ו-10% מהכנסות ורינט; פתרונות וידיאו דיגיטלי מהווים 15% מהכנסות נייס ו-20% מאלה של ורינט; אפליקציות לאינטראקציות עסקיות הן 35% מהכנסות נייס ו-25% מהכנסות ורינט; ומעקב תקשורת (בעיקר תחום בטחוני) מהווה פחות מ-5% מהכנסות נייס לעומת 45% מהכנסותיה של ורינט.



הסעיף האחרון הוא גם ההבדל הבולט ביותר בין שתי החברות וככלל, האלף מעריך כי קיימת חפיפה של 60% במוצריהן. למעשה, התחום הרביעי יכול לתת הסבר להבדלי השווי בין החברות, הוא סבור, ואומר כי גם אם לנייס יש את הטכנולוגיה להיכנס לתחום ה-Interception היא אינה מתכוונת לתת לו משקל רב בגלל חסמי הכניסה הגבוהים. הדגש שלה אינו בתחום האבטחה והיא תייצר שם 25% מהכנסותיה בעוד שורינט תייצר 65% מהכנסותיה מהתחום.



גם פרמטרים שונים בדו"חות הרווח וההפסד של שתי החברות זהים: שיעור רווח גולמי של 51%-53%, הכנסות משירותים של 17%, הכנסות לעובד של כ-210 אלף דולר ופרישה גיאוגרפית דומה. שתי החברות מוכרות מערכות למעקב וידיאו דיגיטלי כמו גם למרכזי שירות לקוחות.



במהלך 3 השנים האחרונות החברות ייצרו הכנסות דומות לשנה אך קצב הצמיחה של הכנסות נייס, מעריך האלף, יהיה גבוה יותר בהמשך, כאשר המנוע יהיה רכישת חברת TCS מתאלס. "זה, לבדו, צריך היה לתמוך בשווי דומה לשתי החברות ואולי אפילו ערך גבוה יותר לנייס ואולם, זהו אינו המקרה, הוא מציין.



שני פרמטרים מוזכרים כגורמים אפשריים להבדלים בין החברות: האחד, הוא העובדה שנייס הפכה לרווחית רק ברבעון השני של 2002 לאחר רה ארגון מסיווי וההנהלה עדיין יכולה לשפר את שיעור הרווח שלה. השני, הוא הסחירות במניה: 34 אלף מניות בוול סטריט ו-48 אלף בת"א ביום לעומת 275 אלף לורינט ליום בממוצע מתחילת השנה.



מתחילת השנה זינקה נייס ב-86% ו-ורינט עלתה ב-12% בלבד והאלף מאמין כי תשואת היתר של נייס תמשיך. ברמות המחירים הנוכחיות, לפי התחזיות ל-2004 הרי שהמכפיל של ורינט הוא 31.4 בעוד זה של נייס הוא 14.3. בהתייחס ל-2003 מדובר על מכפיל של 38.5 לורינט ו-19.8 לנייס - הפרש שאינו מוצדק לדעתו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully