וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן יחויב במכירת כל האג"ח של ברק - עוד לפני הרחבת התחרות בשוק השיחות הבינלאומיות

ערן גבאי

4.9.2003 / 10:08

כך נודע ל-TheMarker; זאת לפי הוראת רשות להגבלים עסקיים; הרחבת השוק צפויה ברבעון ה-1 של 2004; בכיר: "פישמן כבר מכר אג"ח ועד נובמבר ימכור חלק לא מבוטל נוסף"; מחזיק בכ-74% מהמתחרה קווי זהב



איש העסקים, אליעזר פישמן, יהיה חייב במכירת איגרות החוב של ברק שבידיו לפני הרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות במהלך הרבעון הראשון של 2004, לפי הוראות רשות להגבלים עסקיים, כך נודע ל-TheMarker.



בשבועים האחרונים פירסם משרד התקשורת את טיוטת התקנות להרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות, בתחילת 2004.



גורם בכיר מציין כי פישמן, שהחזיק בקרוב למחצית מאיגרות החוב של ברק שנרכשו על ידו בשנים 2002-2001, "מכר כבר חלק מהן, ועד נובמבר השנה הוא ימכור חלק לא מבוטל נוסף מההחזקות".



על פי הערכות, מחזיק כיום פישמן באמצעות חברות שונות ביותר משליש מהאג"ח של ברק. עקב האחזקה שיש לפישמן בחברה המתחרה, קווי זהב בכ-74% מהמניות, חייב פישמן למכור את ההחזקות באג"ח של ברק.



בספטמבר 2002 אישר הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, לפישמן את רכישת השליטה בקווי זהב (51%) באמצעות חברת מוניטין שבבעלותו, רכישה שבוצעה בשנת 2000 מקבוצת עורק. אלא ששטרום התנה את אישור הרכישה בהטלת חובת מכירה של האג"ח של ברק שבידי פישמן. בתנאי המיזוג המקוריים נאמר שפישמן ימכור כ-20% מהאג"ח לפחות עד נובמבר 2003. עד נובמבר 2004 חויב פישמן למכור את יתרת ההחזקות.



ההחלטה לחייב את פישמן למכור את אחזקותיו באג"ח נבעה מממצאי כלכלני הרשות שמצאו כי האחזקה באג"ח יוצרת לפישמן אינטרס לשמור על רווחיותה של ברק, על מנת שתוכל לעמוד בתשלומי הריבית והקרן של איגרות החוב.



לפיכך, קבעו הכלכלנים שהאחזקה באג"ח עלולה להוביל לחששות תחרותיים מפני קיומם של השפעות מתואמות בשוק השיחות הבינלאומיות, בייחוד נוכח העובדה כי הפרות תנאי האג"ח על ידי ברק עשויות לגרור דרישה לפירעון מיידי של הקרן. הקרן, כ-120 מיליון דולר, אמורה להיפרע ב-2007.



ברק, שהחלה לשלם לראשונה את הריבית החצי שנתית כ-7.5 מיליון דולר בגין האג"ח במאי השנה, אינה מבצעת עוד, עקב כך, רכישה עצמאית של האג"ח. החברה השכילה במהלך 2002 לרכוש קרוב למחצית מהאג"ח שלה, שהונפק לפני כ-7 שנים.



נזכיר כי על פי תנאי האג"ח כל שינוי במבנה הבעלות בברק יאפשר לבעלי החוב לדרוש פירעון מידי של החוב. ידוע שברק מקיימת שיחות למיזוג עם מספר גורמים בשוק לקראת הרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות, ביניהם סלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully