וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות קלות בסוף המסחר - מניות הטלקום והשבבים הובילו את הירידות

יהודה שויצר

4.9.2003 / 20:06

מניית חברת הביטוח רויאל סאן אנד אליינס צללה בכ-13%; מניית אלן קורפ, חברת התרופות, זינקה ב-25%



ירידות שערים קלות חתמו את יום המסחר בבורסות אירופה על רקע חולשה במניות הטלקום והשבבים. בתום יום המסחר ירד מדד FTSE בלונדון בשיעור של 0.35%; בפאריס רשם מדד CAC ירידה דומה.



הבנק המרכזי בבריטניה הותיר את שיעור הריבית הבנקאית ללא שינוי ברמה של 3.5% - בהתאם לתחזיות. הריבית בגוש היורו נותרה גם היא ללא שינוי ברמה של 2%.



שיעור האבטלה בגרמניה נותר ללא שינוי בחודש אוגוסט, לאחר שירד ב-2 מתוך 3 החודשים האחרונים, כך דיווחה ממשלת גרמניה הבוקר. מספר מחפשי העבודה נותר 4.41 מיליון, לעומת תחזית כלכלנים לצמיחה של 10,000 איש למעגל האבטלה. שיעור האבטלה נותר 10.6%, קרוב לשיא של 4 וחצי שנים.



דויטשה בנק עלה בכמחצית האחוז לאחר שהודיע על רכישה חוזרת של 58 מיליון מניות, כ-10% ממניותיו, בעלות של כ-3.3 מיליארד יורו.



ירידות נרשמו במניות הטלקום המובילות. KPN ירדה ב-1.6%; BT ב-0.3%. במניות השבבים בלטה ארם הולדינגס בירידה של 4.3%; אינפיניון ב-2.1%.



תשומת לב רבה משכו יצרניות הרכב בעקבות נתוני צמיחה מעודדים ממכירות הרכב בארה"ב בחודש אוגוסט. מניית רנו נסחרת ללא שינוי; פולקסוואגן, אשר רשמה ירידה של 7% במכירותיה באוגוסט, עלתה ב-0.65%; פז'ו ירדה ב-1.8%; דיימלר-קרייזלר ירדה ב-1.6%; BMW רשמה ירידה של כ-0.6%.



מניית אייר פראנס עברה לירידה של רבע אחוז למרות שהחברה הודיעה על עלייה של 4.2% בתעבורת הנוסעים בחודש אוגוסט.



מניית חברת הביטוח רויאל סאן אנד אליינס צללה בכ-13% לאחר שהחברה אישרה שמועות בדבר כוונותיה לבצע הנפקת זכויות בסך של 960 מיליון ליש"ט (1.5 מיליארד דולר). שאר מניות הביטוח הבריטיות, פרודנשל ירדה ב-1.7%; לוידס ב-1%.



חברת המשקאות החריפים הגדולה בעולם, דיאגאו, ירדה ב-1.5% לאחר שדיווחה על ירידה של 4% ברווחיה השנתיים.



סואז, חברת המים השנייה בגודלה בעולם, הודיעה היום על מכירת חטיבת טיהור המים, אונדאו נלקו, לקבוצת משקיעים ובראשם חברת בלקסטון גרופ בסכום של 4.35 מיליארד דולר, לאחר שזו רשמה הפסד שיא בסך 1.6 מיליארד יורו במחצית הראשונה. המניה עלתה ב-1%.



מניית אלן קורפ, חברת התרופות הבריטית אשר נמצאת תחת חקירה בארה"ב זינקה ב-25%; גלקסו סמית קליין עלתה ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully