וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי תובע מאבי רואימי כ-56.6 מיליון שקל

אמיר הלמר

4.9.2003 / 13:26

בתביעה נטען כי רואימי הפר התחייבויותיו לשלם את חובותיו לבנק, בגין אשראי שנטל לרכישת מניותיו במאקפל; בהסכם בין הבנק לרואימי נקבע כי המניות בלבד ישמשו כבטחונות להלוואה שניתנה לו לצורך רכישתן



בנק לאומי הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד איש העסקים אבי רואימי, מבעלי השליטה בחברת מאקפל (כ-25.8%), בסך כ-56.6 מיליון שקל, בטענה שהפר התחייבויותיו לבנק לשלם את חובותיו, בגין אשראי שנטל לרכישת מניותיו במאקפל.



בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד אורי גאון ושרון לובצקי, ממשרד בנימין לוינבוק ושות', נטען כי לאומי העמיד בינואר 2000 אשראי לרואימי לצורך רכישת מניות חברת מאקפל. המניות, כך נטען, נרכשו בשתי מנות, ובהסכם בין הבנק לבין רואימי נקבע, כי הן, ורק הן, ישמשו כבטחונות להלוואה שניתנה לו לצורך רכישתן (הלוואת נון ריקורס).



הבנק טוען כי בהסכם ההלוואה נקבע שאם היחס בין שווי השוק של המניות המשועבדות לבין היתרה הבלתי מסולקת של הלוואה ירד מתחת למקדם מסוים, יוכל להעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי ולתפוס את המניות, וזאת במידה שרואימי לא יודיע כי בכוונתו להשלים את בטחונות הבנק.



הבנק טוען עוד כי במסגרת ההסכם נקבע כי במידה שרואימי יתחייב להשלים את הבטחונות ויפר את הבטחתו, רשאי יהיה הבנק לתבוע ממנו את שיעור הביטחונות הנדרש וזאת על אף היות ההלוואה הלוואת נון ריקורס.



בנק לאומי טוען כי ברבעון השלישי של שנת 2000 התברר כי מצבה של מאקפל הידרדר. בעקבות זאת נטען כי רואימי פנה לבנק וביקש שלא יממש את המניות וכי הוא יעמיד לבנק בטוחות חלופיות. בנוסף נטען כי רואימי הודיע לבנק, כי הוא מחויב אישית להסכם עם הבנק, וכי בכל מקרה הבנק לא יינזק מכך שהמניות לא ימומשו.



לאומי מוסיף וטוען כי הוא נענה לבקשתו של רואימי ולא מימש את המניות למרות זכותו לעשות כן על פי ההסכם, אולם לאחר הידרדרות נוספת במצבה של מאקפל, חזר בו רואימי מהתחייבויותיו, לא סיפק בטחונות כפי שהתחייב ולא פרע את האשראי שהועמד לו. לאור זאת, טוען לאומי כי בדצמבר 2002 הוא העמיד את האשראי לפירעון מיידי וחובו של רואימי לבנק עומד על 60.2 מיליון שקל.



הבנק טוען היום, כי על רואימי לשלם לו את סכום החוב בניכוי שווי מניותיו במאקפל כיום, העומדות על 5.8 מיליון שקל בלבד. ובסך הכל לאחר חישובי ריבית, על רואימי לשלם לבנק סך של 56.6 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully