וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נפל בכ-2% מול היורו; הין נחלש בעקבות חשש מהתערבות במסחר על ידי יפאן

יהודה שויצר

4.9.2003 / 23:22

הדולר ירד מול היורו לרמה של 1.094 דולר ליורו; הערכות כי הבנק המרכזי של יפאן מכר ין בהיקפים גבוהים על מנת להקל על היצואניות היפאניות אשר נפגעות מחוזקו של המטבע



לאחר רצף בו עלה המטבע היפאני בשיעור חד ביחס לדולר, שב הין ונחלש בשיעור החד ביותר מזה חודשיים, בעקבות הערכות כי הבנק המרכזי של יפאן מכר מהמטבע על מנת להקל על היצואניות היפאניות אשר נפגעות מחוזקו של הין. הין נפל לשער של 116.75 ין לדולר לעומת 115.90 ין לדולר אתמול. הין נפל גם מול היורו לשער של 127.71 ין ליורו לעומת 125.73 ין אתמול.



בתחילת השבוע גברו ההערכות כי הבנק המרכזי לא ייטה להתערב במסחר וזאת על רקע ביקורו של שר האוצר, ג'ון סנואו, ביפאן בתחילת השבוע. חברות יצרניות רבות מארה"ב הביעו תרעומת קשה על כך שממשלת יפאן, באופן מלאכותי תוך התערבות בשוק החופשי, שומרת על שער ין נמוך. שער ין נמוך מסייע ליצוא היפאני בשוקי העולם. ביקורת דומה נמתחת על סין, שם רצועת הניוד הנוקשה של מטבע היואן מספקת אפקט דומה הפועל לרעת יצרניות אמריקאיות.



באירופה: הבנק המרכזי של אירופה והבנק של בריטניה הותירו היום את הריבית ללא שינוי; בגוש היורו ברמה של 2% וברמה של 3.5% באי הבריטי.



הדולר ירד ביחס ליורו לרמה של 1.094 דולר ליורו - ירידה של קרוב ל-2%, על רקע דאגה מהמשך הגידול באבטלה בארה"ב. היום דווח על עלייה במספר תביעות האבטלה החדשות לשבוע שעבר לרמה של 413 אלף - נתון שהוא בגדר אכזבה לאור הצפי לרמה שמתחת ל-400 אלף פונים חדשים, בהתאם לנתוני השבועות האחרונים.



מנגד, הפריון התעשייתי של עסקים בארה"ב עלה ברבעון השני ואיפשר להם להגדיל את תפוקתם ולהקטין את מספר שעות העבודה וכך להקטין ההוצאות. הפריון התעשייתי מחוץ למגזר החקלאי עלה לשיעור שנתי של 6.8%, לעומת נתון מוקדם של 5.7% ולעומת תחזית כלכלנים לרמה של 6.2%, כך דיווח היום משרד העבודה.



הזמנות מבתי חרושת בארה"ב רשמו עלייה של 1.6% בחודש יולי, זינוק חד יותר מהתחזיות לעלייה של 0.9%.



מדד מנהלי הרכש (ISM) של מגזר השירותים בארה"ב נותר באוגוסט ללא שינוי לעומת החודש הקודם, ברמת שיא של 65.1 נקודות. התחזיות היו לקריאה של 62 נקודות. מדד השירותים מייצג למעלה מ-80% מהכלכלה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully