וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האתגר הגדול לקרנות ההון סיכון בשנתיים הקרובות - גיוס 3 מיליארד דולר"

עודד חרמוני

5.9.2003 / 9:51

כנס Journey השנתי של תעשיית ההון סיכון נפתח אתמול עם הרבה הבטחות להתאוששות הענף; חמי פרס, יו"ר איגוד הקרנות ושותף מנהל בפיטנגו, סבור שהאור בקצה המנהרה קרוב מתמיד



"לתעשיית ההיי-טק צפויה ב-2004 שנה מצוינת, וזה זמן טוב מבחינת המשקיעים לחפש יוזמות להשקעה" - כך אמר אתמול חמי פרס, שותף מנהל בקרן ההון סיכון פיטנגו ויו"ר איגוד קרנות ההון סיכון, בפתיחת כנס Journey השנתי שערך משרד ארנסט אנד יאנג בתל אביב. בכך ביטא את תחושת הנוכחים כי בתעשייה חל שינוי מגמה חיובי.



לדברי פרס, "האתגר הגדול העומד בפני קרנות ההון סיכון בשנתיים הקרובות הוא גיוס 3 מיליארד דולר. זאת, כדי שנוכל להמשיך ולהשקיע בקצב של 1.5 מיליארד דולר לשנה, מזה 700-500 מיליון שמשקיעות הקרנות הישראליות. מן ראוי כי רמת ההשקעות בהון סיכון תשאף להיות כאחוז מהתל"ג של מדינה מערבית, ובישראל מוטת הטכנולוגיה יש אף להגיע לשיעור גבוה מזה".



בכנס Journey הנחשב לאחד מכנסי ההיי-טק וההון סיכון המרכזיים הנערכים בישראל, נרשמה נוכחות שיא של משתתפים בשלוש השנים האחרונות. 1,500 איש, בהם כ-50 אורחים זרים, השתתפו בכנס שעסק במגמות בהיי-טק ובהון סיכון בישראל ובעולם. "זו ועידה גדולה גם לעומת ועידות דומות המתקיימות באירופה, והדבר מעיד על המצב הטוב של התעשייה בישראל", ציין מקס ברגר קלדרון, שותף בקרן ההון סיכון אייפקס והיו"ר היוצא של איגוד קרנות ההון סיכון האירופי.



בפתיחת הכנס אמר יצחק פורר, יו"ר משרד רואי החשבון קוסט פורר את גבאי מרשת ארנסט אנד יאנג העולמית כי שוק ההיי-טק מתעורר בכל העולם וגם בישראל. "תעשיית ההון סיכון עברה בהצלחה את המשבר למרות נבואות הזעם על התמוטטותה. עתה הקרנות צריכות לקרוא ליזמים למפגש מחודש". לדבריו, חלה עלייה בחודשים האחרונים בכמה מדדים בתחום ההיי-טק, בהם גידול בהשקעות הון סיכון והכפלת היקף ההשקעות בחברות חדשות בשלב הסיד.



פורר קרא לממשלה לסייע לתעשיית ההיי-טק, כדי שתוכל לצאת מהמיתון. זאת, באמצעות הגדלת תקציבו של המדען הראשי בתמ"ת ותקציבי מוסדות מחקר, ושינויים בחוק לעידוד השקעות הון ובחוק המו"פ. "המיסוי המרבי על חברות היי-טק אשר 50% מההכנסות שלהן הוא



מיצוא, צריך להיות 10% ללא הגבלת זמן וכל עוד הן עומדות בקריטריונים. ההכנסות של המדינה ממיסוי שכר עובדי ההיי-טק, שירותים וניכויים גבוה בהרבה מההכנסות שלה ממיסוי חברות, ושינוי החוק יגדיל את הכנסותיה".



ברוס גולדן, שותף-מנהל בשלוחה האירופית של קרן ההון סיכון האמריקאית אקסל, אמר כי השקעות הקרן בישראל יהוו כ-10% מכלל השקעות ההון סיכון במדינה בשנים הקרובות. הקרן הקצתה כ-250 מיליון דולר להשקעות בישראל. "אנחנו מאוד מאמינים בטכנולוגיה הישראלית אחרת לא היינו כאן", אמר. אקסל, הוסיף גולדן, מעודדת את המשקיעים שלה להשקיע גם בקרנות הישראליות, מכיוון שהיא מאמינה כי היזמות הטכנולוגית בישראל עולה על היזמות הטכנולוגית במקומות אחרים פרט לארה"ב.



גם יורם טיץ, שותף-מנהל תחום ההיי-טק בארנסט אנד יאנג, העריך כי משבר ההיי-טק נמצא בשלבי סיום. היזמים הישראלים, אמר, מחוזרים כיום על ידי קרנות ההון סיכון הזרות, בעיקר האמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully