וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו ממריא לרמה של 1.104 דולר בעקבות נסיגה נוספת בנתוני שוק העבודה האמריקאי

רן דוידוב

5.9.2003 / 23:14

מספר מקבלי השכר בארה"ב ירד באוגוסט בניגוד לתחזיות זה החודש השביעי ברציפות; מאז יום רביעי נפל הדולר בכ-2.5% כנגד היורו



הדולר נפל בחדות מול היורו בעקבות פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב מהם עלה כי מספר מקבלי השכר במשק האמריקאי הצטמק זה החודש השביעי ברציפות. מנגד,עלתה התפוקה התעשייתית בגרמניה באופן חד מהצפוי. היורו המריא עד לשער של 1.1049 דולר בטרם נסוג מעט לרמה של 1.104. אמש עדיין עמד שערו של 1.091 דולר. הין נסחר ביציבות מול הדולר ברמה של 116.75 ין לדולר.



משרד העבודה האמריקאי דיווח היום כי מספר מקבלי השכר בארה"ב ירד בחודש אוגוסט ב-93 אלף לאחר שהצטמק ביולי ב-44 אלף. נתון זה עמד בניגוד בולט לתחזיות המוקדמות שצפו עלייה של 20 אלף במספר המועסקים. שיעור האבטלה בכלכלה הגדולה בעולם ירד עם זאת במקצת ל-6.1% מ-6.2% ביולי.



סוחרי המט"ח מיהרו למכור דולרים כנגד היורו בעקבות נתוני התעסוקה. בשלושת החודשים האחרונים זינק הדולר ב-6% כנגד היורו על רקע ההערכות כי הצמיחה הכלכלית בארה"ב עוברת להילוך מואץ ומותירה מאחור את כלכלת גוש היורו. אולם לאחר שהגיע לרמה של 1.078 דולר ליורו ביום רביעי החל המטבע האמריקאי לאבד גובה על רקע נתוני האבטלה השבועיים אליהם הצטרפו היום נתוני התעסוקה החודשיים.



העלייה בשער היורו הסתייעה היום בחדשות טובות שהגיעו מן המשק הגרמני. התפוקה התעשייתית בכלכלה הגדולה באירופה עלתה בשיעור החד ביותר מזה 3 שנים בחודש יולי, עלייה שעשויה לבשר כי המשק הגרמני ייחלץ ברבעון השלישי מן המיתון אליו נקלע במחצית הראשונה.



התפוקה התעשייתית עלתה ב-2.4% בחודש יולי, לאחר ירידה של 0.4% בחודש יוני. עלייה זו היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו עלייה של 0.5% בלבד.



הבהלה מפני התערבות ממשלת יפאן במסחר במט"ח שככה מעט היום ושערו של הין ניצב כמעט ללא שינוי מול הדולר. הבנק המרכזי של יפאן מכר השבוע ינים על מנת לצמצם זינוק של 3% שרשם הין בתחילת השבוע, בעקבותיו הגיע המטבע היפאני לשער של 115.83 ין לדולר. הזינוק בשער הין מקשה על היצואניות היפאניות למכור את תוצרתן מעבר לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully