וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מניות השבבים מזנק לשיא של 15 חודש וגורר את נאסד"ק לעלייה יום שמיני ברציפות

רן דוידוב

6.9.2003 / 0:24

אינטל עולה ב-1.2% לאחר שהעלתה תחזית ההכנסות לרבעון השלישי; דאו ג'ונס מאבד כ-0.5% בעקבות דו"ח תעסוקה עגום נוסף שפירסם משרד העבודה האמריקאי; וול מארט יורדת ב-1.8%



מגמת מסחר מעורבת נרשמת בשוקי המניות האמריקאים לאחר שמניות הטכנולוגיה עברו לעליות קלות וגררו את מדד נאסד"ק לטריטוריה חיובית יום מסחר שמיני ברציפות. מניות הבלו-צ'יפ ממשיכות, עם זאת, להיסחר במגמה שלילית בעקבות דו"ח תעסוקה עגום נוסף שפרסם משרד העבודה האמריקאי. דאו ג'ונס יורד ב-0.5% נאסד"ק עולה ב-0.4%.



משרד העבודה האמריקאי דיווח שעה קלה לפני פתיחת המסחר כי מספר מקבלי השכר בארה"ב ירד בחודש אוגוסט ב-93 אלף לאחר שהצטמק ביולי ב-44 אלף. נתון זה עמד בניגוד בולט לתחזיות המוקדמות שצפו עליה של 20 אלף במספר המועסקים. שיעור האבטלה בכלכלה הגדולה בעולם ירד עם זאת במקצת ל-6.1% מ-6.2% ביולי.



הנתונים הטריים שבים ומאשרים כי שוק העבודה האמריקאי נותר נקודת התורפה הבולטת של המשק הגדול בעולם, ושהמגזר התעשייתי ממשיך לאבד משרות בקצב מזורז חרף ההתאוששות בפעילות הכלכלית.



מניות השבבים רושמות מגמה חיובית בעקבות העלאת תחזיות של מובילת המגזר אינטל. מדד המוליכים למחצה מזנק בלמעלה מ-2% לשיא של 15 חודש.



אינטל, יצרנית המיקרו-מעבדים הגדולה בעולם, העלתה אמש את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי לאחר שצימצמה את טווח התחזיות המוקדמות שמסרה בסיום הרבעון השני לעבר הרף העליון. החברה צופה הכנסות של 7.6-7.8 מיליארד דולר לעומת תחזית מוקדמת ל-7.3-7.8 מיליארד דולר. החברה ציינה עלייה בביקוש למוצריה למחשבים אישיים ושרתים, פנטיום, סלרון וקסאון.



אינטל עולה על רקע הבשורות החיוביות ב-1.2%. מתחרתה AMD מזנקת בקרוב ל-6%. יצרנית שבבי הסלולר הגדולה טקסס אינסטרומנטס עולה בלמעלה מ-5%. נשונל סמיקונדקטור (סימול NSM) מזנקת ב-5.5% לאחר ש-UBS העלה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"קניה". במקביל העלה בנק ההשקעות גם את תחזיות הרווח של החברה ל-2004 ו-2005 לאור הדו"ח הטוב מהצפוי שפרסמה אתמול.



ענקית הקמעונאות וול מארט יורדת ב-1.8% לאחר שבנק אוף אמריקה הוריד את המלצתו למניה מ"קניה" ל"נייטרלי" בשל מחירה היקר. אתמול דיווחה החברה על זינוק של 6.9% במכירות החנויות הזהות באוגוסט, הרבה מעבר לתחזיות.



חברת התוכנה פיפלסופט (סימול PSFT), העלתה אתמול לאחר הסגירה את תחזיותיה הפיננסיות לשארית השנה ולשנה הבאה בעקבות יתרונות סינרגטיים טובים מהצפוי שנבעו מרכישת JD אדווארדס. כמו כן הודיעה החברה על תוכנית רכישה חוזרת אשר תושלם עד סוף השנה. המניה עולה בכ-2%.



סמנכ"ל הכספים של החברה, קווין פרקר, אמר כי הוא צופה רווח של 90-95 סנט למניה בשנת 2004, לעומת תחזית קודמת לרווח של 84-92 סנט למניה. הכנסות החברה צפויות לגדול לרמה של 2.8-2.9 מיליארד דולר בשנת 2004 אשר משקפת צמיחה של 5% בעסקי הגרעין של החברה. מתחרתה אורקל (סימול ORCL) יורדת ב-3.5%.



חברת הטלפוניה ורייזון יורדת ב-0.5% לאחר שזו הודיעה כי הגיעה להסכם עם 78 אלף עובדיה, חברי האיגודים המקצועיים, לגבי חוזה העסקה בן 5 שנים אשר ימנע את שביתות נוספות של עובדי החברה. החוזה כוללת בונוס ממוצע של 1,600 דולר במזומן.



מניית חברת התרופות אלי לילי (סימול LLY) עולה ב-0.6% לאחר שזו הודיעה כי היא צופה לרשום רווח של 2.55-2.60 דולרים למניה בשנת 2003, בטווח העליון של תחזיותיה המוקדמות. החברה אף אישרה מחדש את תחזיותיה לרבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully