וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תעש דורשים מההנהלה גילוי מסמכים הנוגעים למכירת שלושה ממפעלי החברה

חיים ביאור

7.9.2003 / 8:11

היועץ המשפטי: "קיימת חובת היוועצות ומו"מ מצד ההנהלה עם ארגון העובדים בעת ביצוע שינוי הבעלות או שינוי מבני בתעש, העלולים להשפיע על זכויות העובדים המעוגנות בהסכם העבודה הקיבוצי"



ארגון עובדי התעשייה הצבאית לישראל (תעש), המייצג יותר מ-3,000 עובדים, דרש בשבוע שעבר מהנהלת החברה להעביר לעיונו את המסמכים ששימשו בסיס להעמדתם למכירה של שלושה ממפעלי החברה: המפעל למוצרי תעופה בטירת הכרמל, מפעל מגן לייצור נשק קל ברמת השרון ויחידת הנדסה כללית (הנכ"ל).



היועץ המשפטי של ארגון עובדי תעש, עו"ד בני כהן, אמר בפנייתו למנכ"ל החברה, אהוד גנני ולסמנכ"ל משאבי האנוש, ראובן חן, כי לעובדי תעש הזכות לגילוי נאות של כל פרטי העסקות. בפנייה נאמר: "קיימת חובת היוועצות ועריכת מו"מ מצד ההנהלה עם ארגון העובדים בעת ביצוע שינוי הבעלות או שינוי מבני בתעש, העלולים להשפיע על זכויות העובדים המעוגנות בהסכם העבודה הקיבוצי", נאמר בפנייה. על ההנהלה לשתף את נציגות העובדים בהליך המכירה, לרבות פרסום המכרזים או ההזמנות להגשת הצעות רכישה, כדי שתובטח אי פגיעה במעמדם של העובדים במפעלים או ביחידות המוצעים למכירה; יש לשלם לעובדים מענק מוניטין או תמלוגים בגין השינוי המבני, כביטוי לתרומתם למצבו הכלכלי של המפעל הנמכר".



כהן ציטט בפנייתו את קביעת בית הדין הארצי לעבודה, לפיה בחברות בהן קיים הסכם עבודה קיבוצי ופועל ועד עובדים, אין לבצע שינויים מרחיקי לכת מבלי לאפשר לעובדים להביע את עמדתם, וכי "אופיים של יחסי העבודה הקיבוציים מחייב כל צד לקיים היוועצות עם הצד האחר בנושאים הנוגעים לכלל העובדים, או שיש להם משמעות עקרונית מיוחדת במקום העבודה".



בתגובה לפניית כהן, השיב לו היועץ המשפטי של תעש, עו"ד שמואל סנדאי, כי "הנהלת החברה רואה בארגון העובדים שותף להליך מכירת המפעלים בהתאם להסכם הקיבוצי מדצמבר 2002. כאשר העסקה תבשיל, נעדכן את ארגון העובדים ונעביר לו חומר רלוונטי להתקשרות עם הרוכש. כעת אנו בשלב רגיש של קבלת הצעות מרוכשים פוטנציאליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully