וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע הקציבה שבוע לקרנות הנאמנות בארה"ב להסביר את מדיניות תזמון קניות המניות שלהן

סוכנויות הידיעות

7.9.2003 / 8:54

בית ההשקעות לג מייסון חשף כי קיבל צו זימון לחקירה מהתובע הכללי של ניו יורק; קרנות ונגארד ואינווסקו גם קיבלו צווים, לפי דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הקציבה שבוע לקרנות הנאמנות להסביר את מדיניות תזמון קניות המניות שלהן, בעקבות החלטת התובע הכללי של ניו יורק, אליוט ספיצר, משבוע שעבר לפתוח בחקירה של מספר קרנות נאמנות בגין חשדות לעסקות מניות לא כשרות עם קרן הגידור קאנארי קפיטל פרטנרס.



גורם ברשות ני"ע, אשר ביקש לשמור על עילום שם, אמר כי לקרנות ניתן עד ל-15 בספטמבר כדי להסביר את התנהלותן בתחום תזמון של קניית מניות ומסחר בשעות שלאחר הסגירה. מוקדם יותר הודיעה רשות ני"ע כי דרשה מקרנות נאמנות החולשות על כ-75% מנכסי הענף להסביר את מדיניותן.



במקביל, בית ההשקעות לג מייסון, המנהל נכסים בהיקף של 192 מיליארד דולר, חשף כי קיבל צו זימון לחקירה מהתובע הכללי של ניו יורק, אליוט ספיצר. משרד התובע הכללי הוציא עשרות צווים מסוג זה לקרנות במסגרת החקירה המתנהלת סביב פרשת העסקות עם קרן הגידור קאנארי. קרנות ונגארד ואינווסקו אף הן קיבלו צווי זימון לחקירה לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל".



ביום רביעי הודיע ספיצר כי פתח בחקירה של קרנות הנאמנות בנק וואן של בנק וואן, ניישנס פאנדס של בנק אוף אמריקה, ג'אנוס קפיטל גרופ, וסטרונג קפיטל מנג'מנט. ספיצר הודיע גם כי במסגרת החקירה הגיע להסדר עם קרן הגידור קאנארי קפיטל פרטנרס, אשר השקיע בקרנות נאמנות בתמורה לאפשרות להרוויח ממסחר לא חוקי במניות של קרנות נאמנות. במסגרת ההסדר נדרשה קאנארי, שהמטה שלה בניו יורק, לשלם 40 מיליון דולר. קאנארי לא הודתה בביצוע עבירות כלשהן אך הסכימה לסייע לחקירה המתנהלת נגד קרנות נאמנות.



החקירה הנוכחית היא האחרונה במאמצי האכיפה של ספיצר בתעשיית השירותים הפיננסיים בארה"ב. ספיצר עמד בראש החקירה של התנהלות חטיבות המחקר של בנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט, אשר הסתיימה בהסכם פשרה שבמסגרתו נדרשו סיטיגרופ, מריל לינץ' ושמונה חברות שירותים פיננסים מובילות נוספות לשלם 1.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully