וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת האשראי באירופה ישראל: מרכזי שליטה תעמיד לחברה הלוואה של 10 מיליון דולר

ניצן כהן

7.9.2003 / 9:08

החברה תשתמש בכספים לצורך שיפוץ בית אירופה ישראל ומימון הפעילות השוטפת; תנאי ההלוואה: ליבור בתוספת 1.75%



בעקבות הצורך המיידי של אירופה ישראל במזומנים, פנתה החברה לבעלת השליטה בה, חברת מרכזי שליטה, בבקשה להעניק לה הלוואה שלך 10 מיליון דולר. ביום חמישי אישרה ועדת הביקורת של החברה את תנאי ההלוואה שתעניק חברת האם. בנימוקי ההחלטה, קובעת ועדת הביקורת, כי לחברה יש צורך מיידי ב-10 מיליון דולר, שישמשו להמשך השיפוץ של מגדלי אירופה ישראל (לשעבר בית IBM) ולביצוע השקעות בחברות הון הסיכון.



בטווח הזמן המיידי, כך עולה מנימוקי וועדת הביקורת של אירופה ישראל, לא היו זמינים לחברה מזומנים ממקורות אחרים. מרכזי שליטה, כאמור, הסכימה להעניק את ההלוואה ממנה ינוכו 3.6 מיליון דולר שכבר הועברו לאירופה ישראל.



ההלוואה תישא ריבית ליבור בתוספת 1.75% והיא תינתן לאירופה ישראל ללא ביטחונות.



אירופה ישראל עדיין לא פירסמה את הדו"חות לרבעון השני של השנה אולם ברבעון הראשון הפסידה 72.4 מיליון שקל לעומת 22.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2002. העלייה החדה בהפסדים של אירופה ישראל נבעה ברבעון הראשון של השנה מעלייה משמעותית בהוצאות המימון שהסתכמו ב-68.5 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של 1.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2002.



חברת אירופה ישראל נמצאת בשליטת מרכז שליטה שמחזיקה ב-80.2% ממניותיה, בנק לאומי מחזקי בכ-10% ממניות החברה וקרנות הנאמנות של לאומי מחזיקות ב-3.5% ממניותיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully