וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק ל-4.47 שקלים במסגרת האופציות

אמיר טייג

7.9.2003 / 17:55

הערכותיו של בנק גדול: כל האינדיקטורים מורים על התחזקות הדולר; הזרים עשויים לקחת חלק המסחר למרות יום ראשון


מתיחות בשוק המט"ח במסחר באופציות שקל-דולר, וזאת על רקע ההתפתחויות המדיניות-בטחוניות במהלך סוף השבוע. הדולר רושם עלייה חדה יחסית של 0.67% לרמה של 4.472 שקלים במסגרת המסחר באופציות, ועלייה של 0.7% לרמה של 4.473 שקלים במסגרת המסחר בהדס. העלייה החדה היא על רקע התפטרותו של אבו-מאזן וקבלת ההתפטרות על ידי ערפאת, וכן נוכח נסיון ההתנקשות בשייח אחמד יאסין, מנהיג החמאס. בשעה זו נרשמות ירידות שערים חדות גם בבורסה בתל אביב.

שוק המט"ח מאופיין בשבועות האחרונים ברגיעה מסוימת ובהתחזקות השקל מול הדולר על רקע המגמה החיובית בבורסה המקומית ובורסות חו"ל. בעשרת ימי המסחר האחרונים התחזק השקל בכ-1.1% מול הדולר. ביום שישי, על רקע מסחר רגוע, נקבע השער היציג של הדולר ברמה של 4.442 שקלים - שהינה גבוהה ב-0.045% מהשער היציג שנקבע הקודם. היורו היציג לעומת זאת רשם עלייה חדה של כ-1.22% לרמה של כ-4.863 שקלים.

סוחר בבנק גדול אומר כי נסיון ההתנקשות בשייח יאסין הוא המסמר האחרות בהפסקת האש בין ישראל ובין הפלשתינאים. "כל האינדיקטורים מורים על התחזקות הדולר השבוע", אומר הסוחר ומזכיר מלבד האירועים הביטחוניים של סוף השבוע גם את פקיעת הגלבועים שצפויה על פי שערו היציג של הדולר ביום חמישי הקרוב. "אני לא מעריך כי הדולר יגיע כבר היום לרמה של 4.5 שקלים" אך עשוי לבחון את רמת ההתנגדות ששוכנת ב-4.47 שקלים", אומר סוחר. כאמור, בשעה זו עולה הדולר מעל רמת התמיכה אך חוסנה של עליה זו תבחן במהלך היום.

הסוחר מוסיף כי הירידות החדות יחסית בבורסה המלוות בעלייה במחזורי המסחר משפיעות גם על המסחר בדולר. "חלק מסוחרי מניות רוכשים היום דולרים כחלק מהצטיידותם לקראת המחסר מחר", אומר הסוחר. יש לציין כי לא מתנהל היום המסחר רגיל בדולר ורק חדרי מסחר בודדים פועלים וסוחרים בינם ובין לקוחותיהם. "בהשוואה ליום ראשון טיפוסי נרשמת עלייה מסוימת היום במחזורי המסחר", אומר הסוחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully