וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע: יש לחייב חברות ציבוריות לדווח על השכלתם של הדירקטורים

ניצן כהן

7.9.2003 / 9:36

הרשות יזמה המהלך לאחר פרסום השערוריות החשבונאיות בארה"ב. מעוניינת להגביר שקיפות חברות הציבוריות, לאחר שחברות רבות מינו דירקטורים שאינם בעלי השכלה רלוונטית

רשות ני"ע פועלת לחייב את החברות הציבוריות לדווח לציבור המשקיעים על השכלת חברי הדירקטוריונים שלהם, ומידת כשירותם הכלכלית והחשבונאית. הרשות יזמה את המהלך לאחר פרסום השערוריות החשבונאיות בארה"ב ואף בישראל.

הרשות תדרוש מכל חברה לדווח בדו"ח הדירקטוריון השנתי על מספר המינימום הראוי של דירקטורים בעלי מיומנות חשבונאית ופיננסית, בהתחשב בגודל החברה, תחום הפעילות שלה ומורכבות עסקיה. לאחר שכל חברה תקבע את מספר הדירקטורים בעלי הכשירות החשבונאית והכלכלית - תיאלץ לתת הסבר בכל פעם שיחרוג מספרם מתחת לרמה שנקבעה. החברה תיאלץ גם להסביר כיצד עומד הדירקטוריון בחובות המוטלות עליו בהתאם לחוק, ובמיוחד בהתייחס לאחריותו לבדיקת מצבה הכספי של החברה ולעריכת הדו"חות הכספיים ולאישורם.

בנוסף, שוקלת הרשות לקבוע כי חבר דירקטוריון בעל מיומנות חשבונאית ופיננסית ייחשב כל דירקטור שאינו ממלא תפקיד נוסף בחברה, בעל השכלה, נסיון או כישורים בנושאי חשבונאות, בקרה פנימית ודו"חות כספיים, ובעל יכולת להעלות על סדר היום סוגיות ושאלות בקשר לדיווח הכספי של החברה.

דירקטור בעל מיומנות חשבונאית ייחשב מי ששימש כרו"ח מבקר של חברה ציבורית במשך 5 שנים, או ששימש כמנכ"ל, סמנכ"ל כספים או חשב, או בתפקיד מקביל, בחברה ציבורית במשך 5 שנים. כן, מי ששימש כמבקר פנים בחברה ציבורית במשך 5 שנים, או בתפקידים אלה תקופה מצטברת של חמש שנים, או מי שלדעת החברה הוא בעל כשירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully