וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים בנמלים מתנגדים להפיכתם לחברות ממשלתיות

חיים ביאור

7.9.2003 / 10:18

הוועדים, המייצגים 3,500 עובדים בנמלים ובמטה הרשות בתל אביב, יקיימו היום כינוס חירום בבית הוועד הפועל של ההסתדרות



28 ועדי העובדים בנמלי חיפה, אשדוד ואילת וכן ועד עובדי המטה של רשות הנמלים הודיעו על התנגדותם לתוכניתו של שר התחבורה, אביגדור ליברמן, לשנות את מבנה הרשות על ידי הפיכת כל אחד מנמלי הים לחברה ממשלתית נפרדת. הוועדים, המייצגים 3,500 עובדים בנמלים ובמטה הרשות בתל אביב, יקיימו היום כינוס חירום בבית הוועד הפועל של ההסתדרות.



המחזיק בתיק עובדי התחבורה בהסתדרות, חיים שייב, הודיע אמש על התנגדות הוועדים לתוכנית. לדבריו, "תוכנית זו, שהועלתה בוועדה שמינה ליברמן, אמנם עשויה להביא לכך שכל נמל יתחרה באחר, ובטווח הקצר אף יושג חיסכון מסויים בעלויות של כל אחד מהם, אך זכויות העובדים ייפגעו וביטחונם התעסוקתי יועמד בסכנה. לטווח של כמה שנים הנזק מהשינוי המבני יהיה גדול יותר מאשר התועלת".



שייב אמר שהוועדים דורשים כי יקוימו הסיכומים שנחתמו בין ההסתדרות, רשות הנמלים ומשרד האוצר ב-1 בנובמבר 2001. לפי הסיכומים, ייהפכו נמלי הים לחברות בנות של רשות הנמלים ללא ניתוק הזיקה ביניהם.



"ההמלצות החדשות המתגבשות, שמשמעותן היא גם פירוקה בפועל של רשות הנמלים - מוטעות", אמר שייב. "קיומה של רשות הנמלים חיוני, כגוף בעל ראייה לטווח ארוך העוסק בפיתוח הנמלים, נוטל הלוואות ורוכש ציוד, ונהנה מיתרון בשל גודלו".



לדבריו, "קשה לראות כל נמל בנפרד משיג אשראי ונוטל הלוואות בדרך שיכולה לעשות הרשות". עוד אמר שייב כי המשך קיומה של רשות הנמלים מבטיח שלא ייפגעו שכרם של עובדי הנמלים והתנאים הסוציאליים שהם מקבלים. בנוסף מבטיח קיומה של רשות הנמלים שהחלטות בנוגע לפיתוח הנמלים יתקבלו לפי שיקולים לאומיים רחבים.



בכינוס הוועדים היום יוחלט על דרכי המאבק של עובדי הנמלים. ככל הנראה תדרוש ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה, כדי שבתום 14 ימי צינון הקבועים בחוק יהיו העובדים רשאים לפתוח בשביתה או בעיצומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully