וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם בין דרך ארץ לצה"ל והמשטרה יאפשר השימוש בכביש חוצה ישראל

ענת ג'ורג'י

7.9.2003 / 10:22

הנהגים הנוסעים ברכבי הצבא או המשטרה יוכלו להירשם כמנויים בכביש לאחר שיציגו אישור מהצבא או המשטרה, והחשבון יישלח אליהם



בעלי רכב צבאי או משטרתי ישלמו מכיסם בעבור הנסיעה בכביש חוצה ישראל - כך עולה מהסכם שנחתם בשבוע שעבר בין הזכיינית קבוצת דרך ארץ לבין צה"ל והמשטרה. עד כה אסר צה"ל על הנהגים הנוסעים ברכביו להיכנס לכביש.



הנהגים הנוסעים ברכבי הצבא או המשטרה יוכלו להירשם כמנויים בכביש לאחר שיציגו אישור מהצבא או המשטרה, והחשבון יישלח אליהם. בדרך ארץ אומרים כי בימים האחרונים נרשמו קצינים רבים למסלול המנויים.



עוד נקבע כי מרבית רכבי ההובלה של צה"ל יצורפו כמנויים, והחשבון בגין נסיעותיהם ישולם במרוכז על ידי צה"ל. מספר מסוים של רכבי משטרה או צבא המגויסים לפעילות מבצעית, לא ישלמו בעבור נסיעות שבוצעו בתוקף תפקידם.



דרך ארץ, זכיינית הקטע המרכזי של הכביש, פתחה עד היום לתנועת כלי רכב 70 ק"מ בכביש, מנחל שורק בדרום ועד ניצני עוז בצפון. בסוף נובמבר 2003 עתידה הקבוצה לפתוח לתנועת כלי רכב את כל הקטע המרכזי בכביש, מגדרה ועד חדרה, שאורכו 86 ק"מ.



במסיבת עיתונאים שקיימה דרך ארץ בשבוע שעבר נמסר כי מספר כלי הרכב הנוסעים בכביש מדי יום הוא כ-35 אלף. עוד נמסר כי מתוך כ-500 אלף כלי רכב שעלו על הכביש בתקופה בה נגבתה האגרה, כ-150 אלף הם מנויים.



עוד נמסר כי ארבע תחנות הדלק המוקמות לאורך כביש חוצה ישראל ייפתחו באפריל 2004. התחנות יוקמו על שטח של 500 מ"ר כל אחת, ויכללו גם שטח מסחרי.



התחנות בבעלות חברת אלון דור, השותפה בדרך ארץ, יוקמו בקטע שבין מגל לנען. שתי תחנות יוקמו ליד קיבוץ מגל ושתיים נוספות באזור קיבוץ נען. תכנון התחנות נעשה על ידי אדם מזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully