וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט שילמה 23 מיליון דולר כדי ליישב תביעת הגבלים עסקיים שהגישה נגדה חברת התוכנה Be Inc

סוכנויות הידיעות

7.9.2003 / 10:52

ענקית התוכנה שילמה ביוני 750 מ' ד' ל-AOL ליישוב תביעת נטסקייפ; עדיין תלויות ועומדות נגדה תביעות של סאן מיקרוסיסטמס, בורסט.קום, ו-12 תביעות ייצוגיות



מיקרוסופט הסכימה לשלם 23.3 מיליון דולר כדי ליישב תביעה שהגישה נגדה חברת התוכנה Be Inc. בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים, מבלי להודות בביצוע העבירות המיוחסות לה.



במסגרת התביעה נגד מיקרוסופט, שהוגשה בפברואר 2002, טענה חברת בי אינק כי ענקית התוכנה ניהלה מו"מ עם יצרניות מחשבים מובילות במטרה לדחוק מהשוק את מערכת ההפעלה שלה.



התביעה היא אחת מארבע תביעות פרטיות שהוגשו נגד מיקרוסופט בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים, בעקבות פסיקת בית משפט פדרלי כי החברה התנהלה כמונופול על בסיס שליטתה בשוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים.



לפני שלושה חודשים הסכימה מיקרוסופט לשלם 750 מיליון דולר לחברת איי.או.אל-טיים וורנר כדי ליישב תביעת הגבלים עסקיים בסך של מיליארדי דולרים שבה האשימה AOL את ענקית התוכנה כי היא מנצלת את כוחה בשוק דפדפני האינטרנט כדי לסלק את הירידה נטסקייפ, הנמצאת בבעלות AOL. שתי התביעות הנוספות, אשר עדיין נדונות בית משפט, הוגשו על ידי סאן מיקרוסיסטמס ובורסט.קום (Burst.com).



מיקרוסופט סירבה למסור האם היא נמצאת במו"מ ליישוב התביעות שעדיין עומדות נגדה בהסדר מחוץ לבית המשפט.



עדיין תלויות ועומדות נגד החברה בעניין זה גם 12 תביעות ייצוגיות שהגישו מדינות בארה"ב בשם הצרכנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully