וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ארגוני העצמאיים: הבנקים חונקים את העסקים הקטנים על חשבון הסדרים נוחים ללווים הגדולים

הרצל לקס

7.9.2003 / 11:23

נשיא לה"ב: "המערכת הבנקאית מוותרת היום ללווים הגדולים על חובות של מיליארדים ופורסת להם את החובות, על חשבון העסקים הקטנים"



לשכת ארגוני העצמאיים-לה"ב, יצאה היום בתביעה כלפי הבנקים בדרישה להשוואת תנאי פריסת החובות של כל הלווים במשק. לדברי זאב וינר, נשיא לה"ב, "המערכת הבנקאית מוותרת היום ללווים הגדולים על חובות של מיליארדים ופורסת להם את החובות, על חשבון העסקים הקטנים". וינר איים כי "אם הבנקים לא יגלו גמישות דומה לזו שהם מגלים כלפי הלווים הגדולים-הם ייאלצו לשאת את ההפסדים על חשבונם, כי העסקים הקטנים הללו פשוט ייסגרו".



לדברי לה"ב, הבנקים ממשיכים במדיניות עצירת האשראי לעסקים קטנים הנמצאים ממילא בקשיים בשל מצב המשק, ולאחרונה החלו לתבוע הגדלת ביטחונות ב-40% לפחות לצורך חידוש קווי האשראי, בשל ירידת ערך הבטחונות הקיימים. לעומתם ממשיכים הבנקים בהסדרי פריסת חובות ואשראי חדש ללווים הגדולים שלהם כנגד בטחונות לא נאותים או לא קיימים בכלל.



לדוגמה, האשראי ללומניס, שנתן בנק הפועלים ואף הגדיל אותו לאחרונה למרות התנהלות כספית בזבזנית של מנהליה, את האשראי לחברות קבוצת גיבור ספורט, להם מחלו הבנקים על חובות עבר ואיפשרו להנהלה להמשיך בתפקידה למרות מחיקת החובות, ופרשיות כמו פלד-גבעוני, גד זאבי ומניות בזק ועוד רבות אחרות.



אברהם דישון, מכלכלני לה"ב, מציין כי למיטב ידיעתו אין היום אפילו עסק קטן אחד במדינה שלא פועל במסגרת אשראי, וכ-60-70 אחוז אף חורגים מהמסגרת. מכיוון שהעסקים הקטנים כבר מיצו את כל אפשרויות העמדת הביטחונות, מנדל"ן ועד פוליסות ביטוח חיים, אין להם מהיכן להגדיל את שווי הביטחונות. משמעות הדרישה להגדלת הביטחונות בתנאי הריבית הרצחניים במשק דינה קריסת העסקים הללו, אומר דישון.



לה"ב פנתה למפקח על הבנקים בדרישה לגיבוש מדיניות אשראי שלא תאפשר אפליה בין עסקים קטנים וגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully