וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות בלידר ושות': שני הסמנכ"לים וראש דסק הזרים עזבו את החברה בשבועות האחרונים

אילן מוסנאים

7.9.2003 / 13:44

כך נודע ל-TheMarker; השלושה עזבו את החברה כפי הנראה עקב חילוקי דעות עם המנכ"ל דני ברק; השלושה סירבו להגיב לידיעה; לידר: אחד העובדים פוטר משיקולים מקצועיים והשניים האחרים ביקשו לעזוב



מעט לאחר העברת השליטה בחברת דש השקעות לידי חברת ברגר הולדינגס, שבשליטת עמית ברגר, נראה כי פעילות החברה הבת לידר ושות', שנותרה בשליטת לידר, נמצאת בצרות לא קטנות. ל-TheMarker, נודע כי בשבועות האחרונים עזבו את החברה שני הסמנכ"לים, רונן וייסברג ונאור אל חי, ובשבוע שעבר נטש את החברה ראש דסק הזרים של החברה לני קושניר.



השלושה, הגיעו ללידר דש בפברואר 2001 מאופק, ויחד עם המנכ"ל דני ברק הקימו את פעילות הברוקראז' של החברה. באחרונה נתגלעו חילוקי דעות בין השלושה לבין ברק, מה שהביא לפרישתם מהחברה. השלושה סירבו להגיב לידיעה.



מלידר נמסר בתגובה כי החברה החליטה משיקולים מקצועיים בלבד על פיטורי אחד העובדים ממחלקת הברוקראג'. פיטורים אלה גררו בקשת 2 עובדים שעסקו במסחר בניירות ערך לסיים את תפקידם בחברה מסיבות פרטיות. לידר נערכה כבר עם ממלאי תפקידים חלופיים והיא ממשיכה בפעילותה המגוונת, בתחום ניהול הנפקות פרטיות, ברוקראז', עסקות מחוץ לבורסה, הפצת ניירות ערך וטיפול בחיתום מוסדי.



כזכור, בסוף מאי רכשה ברגר הולדינגס את השליטה בדש השקעות (50%) תמורת סכום של כ-50 מיליון שקל, בעסקה ששיקפה לבית ההשקעות שווי של כ-100 מיליון שקל. בצד המוכרים ניצבו לידר (16%), שרפ"ק (16%) ומנהלי החברה שמחה רשף ודב ילין. במסגרת העסקה מכרה ברגר הולדינגס את אחזקות דש השקעות בלידר ושות' (30%), שהיתה אחראית על פעילות הברוקראז' וההפצה של החברה, לידי לידר שהחזיקה עד אז בכ-70% ממניות החברה.



מנכ"ל שרפ"ק, יאיר פודים, אמר במאי כי המכירה משקפת את כוונת קבוצת לידר להתרכז בפעילות בשוק ההון בתחום הברוקראז', המשקיעים המוסדיים וניהול הנפקות, ולצמצם את פעילות הריטייל (ניהול תיקים קרנות וקופות).



דש מנהלת נכסים בהיקף של כ-4.46 מיליארד שקל, מתוכם 1.4 מיליארד שקל בקופות הגמל, כ-190 מיליון שקל בקרנות הנאמנות והיתרה בניהול תיקים. החברה סיימה את הרבעון השני של 2003 ברווח של כ-3.2 מיליון שקל תוך מחזור הכנסות של כ-11.1 מיליון שקל (ממנו כ-6.2 מיליון שקל נבעו מעמלות יעוץ וברוקראז' וכ-4.9 מיליון שקל נבע מרווח מבטוחות סחירות). במחצית הראשונה של השנה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-3.4 מיליון שקל, תוך מחזור הכנסות של כ-14.7 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully