וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההתייעלות: תדיראן צריכה מציגה רווח תפעולי של כ-2.6 מיליון שקל; הפסד נקי של כ-2.7 מיליון שקל

אלי דניאל

7.9.2003 / 14:09

תמשיך לצמצם את מצבת העובדים; ההכנסות הרבעוניות נשחקו ב-6% - הסתכמו ב-48 מ' ש'; גידול חד בהוצאות המימון; תזרים מזומנים שלילי מפעילות בסך 21 מיליון שקל



תדיראן מוצרי צריכה, הנמצאת בשליטת Carrier (מחזיקה ב-58% מהון מניותיה) ונחושתן השקעות של (מחזיקה ב-42% מהון מניותיה) מדווחת היום על הרעה בתוצאותיה העסקיות לרבעון השני של השנה, אם כי בהשוואה לרבעון הפותח של 2003, מדובר בשיפור ניכר.



כך, הכנסותיה של החברה הסתכמו ברבעון החולף בכ-148 מיליון שקל, שחיקה של כ-6% בהשוואה להכנסות הרבעון השני של שנת 2002. בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, מדובר בגידול של כ-62%. בסיכום המחצית הראשונה של השנה, מציגה החברה הכנסות של כ-239.5 מיליון שקל - 12% פחות מהכנסות התקופה המקבילה.



ברמה התפעולית רשמה תדיראן צריכה רווח נקי של כ-2.6 מיליון שקל, ירידה של כ-64% לעומת רווח תפעולי של כ-7.1 מיליון שקל עמו היא סיימה את הרבעון המקביל. עם זאת, השיפור לעומת הרבעון הראשון של השנה בו נרשם הפסד תפעולי של כ-13.5 מיליון שקל הוא בולט, והוא נובע מצעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה.



בסעיף המימון של החברה נרשם גידול של למעלה מ-100% ואלה צמחו מכ-2.7 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2002 לכ-5.6 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. גידול זה בהוצאות המימון מחק לחלוטין את הרווח התפעולי של תדיראן צריכה והשורה התחתונה שלה מראה על הפסד של כ-2.7 מיליון שקל. לשם ההשוואה נציין כי ברבעון המקביל הרוויחה החברה כ-1.3 מיליון שקל, אם כי ההפסד הרבעוני הנוכחי הוא נמוך יותר מההפסד הנקי שנרשם ברבעון הראשון - 19.4 מיליון שקל. בסך הכל הפסידה תדיראן צריכה במחצית הראשונה של השנה כ-22 מיליון שקל.



מאז החל הרבעון השלישי אישר דירקטוריון תדיראן מוצרי צריכה, את השלב השני של תוכנית הארגון מחדש, שלב הכולל בעיקר צמצום במצבת העובדים במחלקות השונות. לפי שעה, פרטי התוכנית טרם גובשו באופן סופי. יצוין כי במסגרת השלב הראשון של תוכנית הארגון מחדש אשר נועדה לייעל את החברה ותת לה כלים להתמודד עם המיתון הכלכלי ועם התחרות ההולכת וגוברת, מטה החברה הועבר מתל אביב למפעל בעפולה, ונעשה צמצום משמעותי במצבת העובדים.



הונה העצמי של תדיראן מוצרי צריכה הסתכם ב-30 ביוני 2003 בכ-149.5 מיליון שקל והוא היווה כ-35% ממאזנה. פעילותה השוטפת של החברה "ייצרה" ברבעון השני תזרים מזומנים שלילי של כ-21 מיליון שקל, ובתום הרבעון השני היו בקופת המזומנים שלה כ-5.8 מיליון שקל.



האשראי הבנקאי השוטף של החברה תפח לכ-118 מיליון שקל, כאשר בנוסף היה לחברה אשראי לזמן ארוך בסך של כ-7 מיליון שקל. אחד הנתונים הבעייתיים במאזנה של תדיראן מוצרי צריכה - גידול חד יחסית בסעיף הלקוחות לרמה של 191.4 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully