וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטהנזה תגיש הצעת השתלטות רשמית לסוויס אינטרנשיונל אייר

סוכנויות הידיעות

7.9.2003 / 14:21

הגשת ההצעה מותנית בהחלטת בעלי המניות להזרים כ-350 מיליון דולר לחברת התעופה הלאומית של שוויץ, לפי דיווח העיתון השווייצי "NZZ אם זונטאג"

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה צפויה להגיש בקרוב הצעת השתלטות רשמית לחברת התעופה המפסידה סוויס אינטרנשונל אייר, כך דיווח העיתון השווייצי "NZZ אם זונטאג".

הצעת הרכש תוגש בתוך ימים ספורים, אך מותנית בהחלטת בעלי המניות להזרים 352 מיליון דולר לחברת התעופה הלאומית של שוויץ, אמר מקור המקורב לעניין. בתמורה, לופטהנזה תחזיר למשקיעים 60% מהסכום (211 מיליון דולר) באמצעות חלוקת רווחים או דיווידנדים, כאשר שארית הסכום יוחזר בצורה אופציות על מניות חברת התעופה הגרמנית.

האופציות, למימוש בשנת 2010, יעניקו לבעלי המניות של סוויס שליטה ב-7% ממניות לופטהנזה. ממשלת שוויץ מחזיקה בכ-20% ממניות החברה, וממשלת מחוז ציריך מחזיקה בעוד כ-10%. בנוסף מחזיקים גם ענקי הבנקאות השווייצית, UBS וקרדי סוויס, בכ-10% ממניות החברה כל אחד.

סוויס סירבה להגיב בטענה כי אינה נוהגת להתייחס למשא ומתן שנמצא בעיצומו.

סוויס, העוברת כעת רפורמה מקיפה, שכוללת את פיטוריהם של קרוב ל-3,000 עובדים וקרקוע של 30 מטוסים, דיווחה על הפסד של כ-96 מיליון דולר ברבעון השני. הנתון לא כולל הוצאות ארגון מחדש בהיקף של כ-140 מיליון דולר, בהן תכיר החברה בהמשך השנה.

סוויס הוקמה בשנה שעברה בעקבות תוכנית סיוע בהיקף של 2 מיליארד דולר במסגרתה הועברו חלקים מסוויסאייר פושטת הרגל לידי חברת התעופה האזורית קרוסאייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully