וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים הגישו בקשה לניסוי בהפעלת שירותי טלפוניה בטכנולוגיית IP

ערן גבאי

7.9.2003 / 14:37

ביקשו לאחרונה מהממונה על ההגבלים להאריך אישור השת"פ השיווקי ביניהן מעבר לחודש נובמבר. הממונה דרש לעמוד בהתחייבות להשקעה בטלפוניה

חברות הכבלים הגישו למשרד התקשורת ביום חמישי האחרון בקשה לקבלת אישור לביצוע ניסוי בהפעלת שירותי טלפוניה בטכנולוגיית IP על גבי תשתית הכבלים באמצעות כמה אלפי לקוחות.

באחרונה ביקשו ראשי חברות הכבלים מהממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, להאריך את אישור שיתוף הפעולה השיווקי בין חברות הכבלים מעבר לחודש נובמבר השנה. שטרום דרש בתגובה מהכבלים לעמוד בהתחייבותם להשקעה בטלפוניה.

חברות הכבלים ציינו כי בכוונתן להיכנס להשקעה בשירותי טלפוניה, אך הבהירו לשטרום כי קיימת מבחינתן בעיה בלוחות הזמנים שהציב להן שטרום להשקעה בטלפוניה. על פי תנאי אישור מיזוג הכבלים מאפריל 2002, הכבלים חייבים להעניק שירותי טלפוניה ראשוניים שנתיים מיום האישור - אפריל 2004 - ובתוך שנתיים נוספות חייבות החברות להעניק את שירותי השיחה בפרישה ארצית מלאה.

שטרום מצידו טען כי אם לא יראה מסלול ברור שמוביל למיזוג חברות הכבלים, קיים סיכוי שהוא יאסור את המשך שיתוף פעולה בין החברות בתחום השיווק והתוכן כבר בנובמבר הקרוב.

בעבודה שערך ד"ר יעקב שיינין עבור חברות הכבלים לפני מספר חודשים קבע שיינין ש"דחייה של חובת הכבלים להשקעה בטלפוניה בשנתיים תבטיח שלא יתווסף גרוש נוסף להיקף האשראי הקיים בחברות הכבלים".

ההערכות האופטימיות שהציגו עד היום חברות הכבלים בפני גורמי הרגולציה היו שחברת הכבלים הממוזגת תוכל להגיע לנתח שוק של 10% בטלפוניה הפנים ארצית בתוך 5 שנים, בשל הקושי להתחרות במחירים הנמוכים של בזק ובשירות הגבוה שהיא מעניקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully