וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

49% מהצופים בטלוויזיה המסחרית לא רואים פרסומות

איילה צורף

7.9.2003 / 16:36

המפרסמים ה"זכורים לרעה" כמפרסמים שהפרסומות שלהם מפריעות לצופים הם: אסקייפ, פוקס ו-RC קולה. 83% מהנשאלים בעד פיקוח על פרסומות

כחצי מהצופים בערוצים 2 ו-10 לא צופים בפרסומות - כך עולה מסקר שערכה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שהוצג ביום העיון "כמה נמוך אפשר לרדת", שעסק בענייני הצנזורה על הפרסום. 22% מ-1,200 הנשאלים אמרו כי הם "תמיד" או "בדרך כלל" צופים בפרסומות המשודרות בערוץ 2 או 10 בעת שהם רואים טלוויזיה.

לעומתם, 20% אמרו כי הם לא צופים כלל בפרסומות. 29% אמרו כי הם "צופים לפעמים" בפרסומות ו-29% אמרו שהם בדר"כ לא צופים. עוד עולה כי שיעור הנשים הצופות בפרסומות (58%) גבוה יותר משיעור הגברים הצופים בפרסומות (42%).

כשהתבקשו הנשאלים לענות על השאלה "איזה ערוץ הוא הערוץ העיקרי שלך? זה שאתה צופה בו הכי הרבה", ענו 42.2% כי ערוץ 2 הוא הערוץ העיקרי שלהם, אחריו, בפער ניכר מדורג ערוץ 1 עם 11.7% מהתשובות, צמוד אליו מדורג ערוץ 3, עם 11.1%, ואחריהם מדורג ערוץ 10 עם 4.6%. את החמישייה הראשונה של "הערוצים העיקריים" סוגר ערוץ 4 (ערוץ הסרטים) של הכבלים עם 3.6%.

המשתתפים בסקר נשאלו האם ראו בתקופה האחרונה פרסומות שהפריעו להם. 30% מהם אמרו שכן. הסיבות לכך שהפרסומת הפריעה לצופה היו מגוונות: 41% אמרו שהמסרים המיניים בסרטון הפריעו להם; 13% אמרו שהעלילה הטיפשית ופרסומות חסרות היגיון. 10% אמרו שהמסרים בוטים, 7% אמרו שהאלימות בקמפיינים מפריעה להם; 6% אמרו ששימוש בגוף האישה מפריע להם; ו-5% אמרו שהעובדה שאין קשר בין הפרסומת למוצר מפריעה להם. (בנוסף צויינו סיבות אחרות כמו רמתן הנמוכה של הפרסומות וכדומה).

בשאלה פתוחה (בלתי נעזרת) בה נשאלו המשתתפים במדגם מי המפרסמים שהם זוכרים לרעה, ככאלה שהפרסומות שלהם הפריעו להם, ציינו "אסקייפ", "מפרסמים של תחבושות הגייניות", "פוקס" ו"RC קולה", לפי סדר זה.

על השאלה "האם אתה בעד פיקוח על פרסומות?", ענו 83% שהם בעד פיקוח (38% הם "מאד בעד", 45% הם "בעד"), 8% הם נגד, 3% "מאוד נגד", ול-6% אין דעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully