וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה בת של אלביט מערכות זכתה בחוזה של לוקהיד מרטין ב-84.6 מ' ד' לפיתוח קסדות למטוס הקרב העתידי של ארה"ב

אלי דניאל

7.9.2003 / 12:02

חברת VSI, הנמצאת בבעלות משותפת של אלביט מערכות ורוקוול קולינס, תפתח את מערכות הראש עבור מטוס הקרב העתידי של לוקהיד מרטין - ה-JSF



חברת אלביט מערכות מסרה כחברת הבת שלה - VSI (Vision Systems International), זכתה בחוזה חדש עם חברת לוקהיד מרטין האמריקאית, בהיקף כספי של 84.6 מיליון דולר.



במסגרת חוזה זה תפתח VSI מערכות ראש מתקדמות - HMD - Helmet Mounted Display עבור מטוס ה-JSF - F-35 Joint Strike Fighter של לוקהיד מרטין. VSI נמצאת בבעלות משותפת של אלביט מערכות ו-Rockwell Collins כאשר כל אחת מהשתיים מחזיקה במחצית ממניותיה. החוזה עליו חתמו הצדדים מתייחס לשלבי הפיתוח וההדגמה של מטוס ה-JSF וכן לתכנון שלבי הייצור הראשוני והייצור הסדרתי שלו.



על פי המוסכם בין הצדדים, VSI תפתח ותספק את מערכות הראש לתמיכה במעבדות הפיתוח והאינטגרציה של ה-JSF, בסימולטורים של המטוס וכן במטוסי הניסוי של ה-JSF. כמו כן, הצדדים כללו בחוזה אופציות לעדכון הטכנולוגיות ולאספקת חלקי חילוף לשלבי הניסוי. ב-VSI צופים קבלת חוזים לייצור סדרתי בהיקף העולה על 3,000 מערכות ראש, וזאת לאחר ששלב הפיתוח יושלם בהצלחה.



נזכיר כי אך לפני חמישה חודשים זכתה VSI בחוזה בהיקף של 60.1 מיליון דולר עם ענקית התעופה האמריקאית, בואינג. במסגרת חוזה זה נתבקשה VSI לספק לבואינג כ-300 מערכות מתוחכמות למטוסי F-15s ו-F-16s של חיל האוויר האמריקאי כמו גם למטוסי הסופר הורנטס של חיל הים של מדינה זו.



קן סטנסל, נשיא VSI, מסר כי "החוזה מעיד הן על היכולות המהפכניות שתקנה מערכת ה-HMD למטוסי ה-JSF והן על המחויבות של כל החברות המשתתפות בתוכנית להצלחתה". יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות, אמר כי "הזכייה בחוזה מהווה עדות נוספת להתפתחות היכולות של מערכות הראש של VSI".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully