וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד רוטמן ללהמן: למנוע חלוקת דיווידנד בבנקים עד שיבצעו הפרשה בגין תביעה ייצוגית כנגדם בסך מיליארד שקל

אמיר הלמר

7.9.2003 / 20:39

רוטמן מייצג את הרוקח הווארד רייס שהגיש את התביעה ב-1998; בינואר קיבל ביהמ"ש חלק מעילות התביעה כנגד חברות כרטיסי האשראי וכנגד לאומי ודיסקונט, ואישר את התביעה כייצוגית



עו"ד רן רוטמן פנה היום למפקח על הבנקים, יואב להמן, בבקשה למנוע חלוקת דיווידנד ע"י הבנקים לבעלי המניות שלהם, וזאת עד שהבנקים - לאומי , דיסקונט והפועלים - יבצעו את ההפרשות הנדרשות מהם, לדעתו, בגין התביעה הייצוגית שאושרה כנגד לאומי, דיסקונט וחברות כרטיסי האשראי - בהן ישראכרט שבבעלות הפועלים - על סך מיליארד שקל.



רוטמן מייצג את הרוקח הווארד רייס, שהגיש בשנת 1998 את התביעה הייצוגית כנגד חברות כרטיסי האשראי ויזה כ.א.ל, דיינרס, ישראכרט ואמריקן אקספרס וכן כנגד הבנקים לאומי, דיסקונט והפועלים, בטענה שניצלו לרעה את מעמדם המונופוליסטי ע"י גביית עמלות (עמלות בית עסק בגין הסליקה) מופרזות ובלתי הוגנות מבתי העסק הקטנים והבינוניים.



בינואר השנה קיבל שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, גבריאל קלינג, חלק מעילות התביעה כנגד חברות כרטיסי האשראי וכן כנגד לאומי ודיסקונט, ואישר את התביעה כייצוגית. במקביל, דחה השופט את הבקשה לאישור התביעה כנגד בנק הפועלים.



רוטמן טוען במכתב ללהמן כי לאחר שהתביעה כנגד חברות כרטיסי האשראי ושני הבנקים אושרה, הרי מבחינה משפטית המשמעות היא שבית המשפט סבר שסיכויי הצלחתה הם "לכל הפחות סבירים".



משום כך, מציין רוטמן, לאחר האישור הוא פנה במכתב הן לסגן המפקח על הבנקים והן ישירות לבנקים, בדרישה שתבוצע על ידם ההפרשה המתאימה בדו"חותיהם הכספיים. זאת, על מנת שחברי הקבוצה התובעת, המונה כ-50 אלף בתי עסק קטנים, לא יתקשו להיפרע מהם בבוא היום.



רוטמן מוסיף כי למרות פנייתו זו ולמרות שכללי החשבונאות המקובלים מחייבים זאת, נמנעו הבנקים מביצוע הפרשה שכזו בדו"חותיהם.



יתרה מכך, רוטמן מציין, במהלך חודש מארס השנה הגישו הנתבעים בקשות רשות ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה לאשר את התביעה כייצוגית, ובמסגרת בקשות אלו הם ציינו כי לאישור התביעה כייצוגית עלולות להיות "השלכות כלכליות דרמטיות" על הבנקים.



"דברים אלה", אומר רוטמן, "אותם בחרו המערערים עצמם להדגיש בבקשות לרשות ערעור שהגישו, מחזקים עד מאוד את החשש כי חברי הקבוצה יתקשו לגבות מהבנקים את סכום הפיצויים שבית המשפט יפסוק לטובתם".



רוטמן מוסיף כי על אף הסכנה שמציבה כביכול התביעה האמורה לבנקים, "התרבו לאחרונה הידיעות על רצונם של הבנקים וכוונתם לחלק לבעלי מניותיהם דיווידנדים בסכומי עתק".



עוד אומר רוטמן כי "הדעת אינה סובלת כי מחד יסרבו הבנקים לבצע את ההפרשה בגין התובענה הייצוגית ואף ירמזו כי פסיקת פיצוי לחברי הקבוצה בגין הנזקים העצומים שהבנקים גרמו להם עלולה לסכן את יציבותו של מי מהבנקים, ומאידך יבקשו לחלק לבעלי מניותיהם דיווידנדים בעשרות ומאות מיליוני שקלים.



"ההגינות והסבירות מחייבים כי טרם יחלקו הבנקים דיווידנדים יואילו לתת את דעתם לזכויותיו של ציבור בעלי העסקים הקטנים שבו פגעו", אומר רוטמן. לפיכך, הוא מבקש מהמפקח על הבנקים למנוע חלוקת דיווידנדים בבנקים, ומבקש לקבל עמדתו בהקדם כדי שיוכל לבחון אפשרות פנייה לערכאות במקרה הצורך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully