וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה חזרה לעליות: המעו"ף סיים בעלייה של 0.6%

הרצל לקס

8.9.2003 / 17:16

הבורסה הפגינה איתנות נוכח ההתדרדרות המדינית. אי.די.בי אחזקות ירדה ב-3.9% במחזור הגבוה בשוק. הפועלים עלתה ב-2% ונייס הוסיפה 2.6%


הבורסה בתל אביב הפגינה עוצמה, לנוכח המצב המדיני המתדרדר, וחזרה לעליות לאחר הירידות חדות אתמול. קו 400 הנקודות, שבמהלך השבועות האחרונים תיפקד כתקרה למדד המעו"ף, החליף תפקידים והפך, כפי שקורה לעיתים קרובות, מרמת התנגדות לרמת תמיכה. המדדים המובילים שמרו לאורך כל היום על מגמת עליות של עד חצי אחוז במהלך היום. בסוף היום סיים המעו"ף בעלייה של 0.6% לרמה של 402.72 נקודות ות"א 100 עלה ב-0.5% ל421.33 נקודות. המחזור הסתכם ב-266 מיליון שקל.

המסחר נפתח בבוקר תוך פזילה אל שוק המט"ח, כשהפעילים חיכו לראות אם הדולר יעלה לשער גבוה יותר מזה שנקבע במסגרת המסחר באופציות ביום ראשון. משהתברר כי העליות בדולר מתונות יחסית, התחזקה האווירה האופטימית בשוק המניות.

מניית אי.די.בי אחזקות ריכזה היום את רוב העניין בשל יום האקס לחלוקת הדיווידנד בסך 540 מיליון שקל שחל היום. המניה ירדה בכ-4% במחזור הגבוה ביותר היום, כ-42 מיליון שקל. הירידות נגרמו בשל המכירות שביצעו גופים שקנו את המניה רק לשם השתתפות בחלוקת הדיווידנד.

מניות הבנקים, שספגו אמש ירידות של כ-3%, התאוששו היום כשהפועלים הוסיפה 2.1% במחזור של כ-38 מיליון שקל ולאומי טיפסה ב-1.6%.

טבע , שלשם שינוי ריכזה רק את המחזור השלישי בגודלו, עלתה ב-0.9% לאחר שפתחה בפער חיובי דומה. אלביט מערכות , שבלטה אמש לטובה מבין המניות הגדולות כאשר רשמה עליות אל מול השוק היורד, בזכות הודעה על חוזה של חברה בת שלה לאספקת מערכות ללוקהיד מרטין, התחזקה גם היום באחוז.

מניה נוספת שבולטת בימים האחרונים היא נייס . גם היום עלתה המניה, הפעם ב-1.9% תוך מחזור מסחר גדול מאוד בסך כ-5.5 מיליון שקל. המלצה חיובית של UBS משבוע שעבר תרמה למניה רוח גבית, ובחודש האחרון טיפסה המניה בכ-20%.

אלביט הדמיה , שהחברה האם שלה אירופה ישראל דיווחה אמש על הפסדים כבדים במחצית 2003 ועל גירעון עצום בסך 200 מיליון שקל בהון העצמי, המשיכה לרדת, והיום איבדה 2% במחזור של למעלה ממיליון שקל.

ליפמן נסגרה בירידה של כ-1.2%, שהוסברה בלחץ מימושים מצד עובדים שהיום חל יום המימוש של האופציות בהם החזיקו, בהיקף של אחוז מהון המניות בחברה. מחיר המימוש עמד על 40 שקל למניה והוא משקף רווח של כ-70 שקל לאופציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully