וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה פדרלית בנוגע ל"פופ-אפ" פוגעת במפעילות אתרי אינטרנט

סוכנויות הידיעות

8.9.2003 / 9:08

הפסיקה קובעת כי חוקי זכויות יוצרים ובעלות על מותגים אינם מונעים ממפרסמים מלהשתמש ב"פופ-אפים" באתרי אינטרנט אשר אינם קשורים אליהם



בפסיקה שעתידה לשנות את אופיו של האינטרנט, קבע שופט פדרלי כי חוקי זכויות יוצרים ובעלות על מותגים אינם מונעים ממפרסמים מלהשתמש ב"פופ-אפים" באתרי אינטרנט אשר אינם קשורים אליהם.



הפסיקה היא מכה קשה למפעילות אתרי אינטרנט אשר ניסו להשתלט על שטף הולך ומתגבר של חלונות "פופ-אפ" אשר צצים כשנכנסים לאתר.



פסיקה זו גם תאפשר פרסום אגרסיווי יותר באינטרנט. לקוח אשר, לדוגמה, מעוניין לרכוש ספר באתר אמזון.קום, עשוי לקבל חלון "פופ-אפ" אשר יציע לו את הספר באתר אחר במחיר זול יותר.



כבר היום מאפשרות חברות הפרסום המקוונות גייטור ו-WhenU.com אפשרות להתפרץ למסכים ולהציע מחיר זול יותר. בתגובה מספר מפעילי אתרי מכירות ומוציאים לאור הגישו תביעות כנגד השתיים במהלך השנתיים האחרונות בטענה שהפרסום באמצעות חלונות "פופ-אפ" מפר את חוקי זכויות היוצרים של האתרים.



שתי החברות מעניקות לגולשים תוכנות משחק או שומרי מסך אשר כוללים בתוכם תוכנות אשר מאפשרות לחברה לשלוח אל מחשבו של הגולש את ה"פופ-אפ" המתאים ברגע הנכון.



"משתמשי המחשב, כמוני, ישאלו את עצמם מה עשינו על מנת לקבל את העונש שנקרא חלונות "פופ-אפ" שמפרסמים מצלמות למחשב, ביטוח ודיאטות", כתב השופט. אך מצא כמו כן שהגולשים "הזמינו את המודעות הנ"ל בכך שהורידו למחשב את תוכנת החינם. "בסופו של דבר זהו המשתמש אשר שולט באופן בו מופיעים החלונות במחשבו", אמר השופט.



אבי ניידר, מנכ"ל חברת WhenU.com, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הפסיקה תאפשר ללקוחות המקוונים לקבל מחירים טובים יותר. "השאלה היא אם יש לך את הטכנולוגיה לתת לגולש אלטרנטיבה, והתשובה היא כן", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully