וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר של "בארונ'ס": הדאו ג'ונס ימשיך לעלות השנה בעוד כ-10%

רונן סרברניק

8.9.2003 / 10:09

רוב האסטרטגים, בהם אבי ג'וזף כהן, מבנק ההשקעות גולדמן סאקס, וסטיב גאלבריית וביירון וויין ממורגן סטנלי, ממליצים להגדיל את החזקותיהם במניות לכ-70%-75%

השבוע התפרסם "סקר וול סטריט" התקופתי של מגזין "בארונ'ס" אשר סוקר 10 אסטרטגיות השקעה בנוגע להערכותיהם בנוגע להתקדמות הבורסות בחודשים הקרובים.

כמעט בתמימות דעים, מסכימים האסטרטגים, כי על אף שכבר רשמו הבורסות עלייה של כ-28% מאז ערב המלחמה בעיראק בחודש מארס, תירשם בחודשים הקרובים עלייה נוספת של 5%-10%, בעוד הפעילות הכלכלית תואץ באמצעות שיעורי ריבית נמוכים, הורדת המיסוי והשיפור בבטחון הצרכנים. הדאו ג'ונס צפוי לעלות ב-10% לרמה של 10,450 נקודות ומדד ה-S&P 500 צפוי להגיע לרמה של 1,120 נקודות.

רוב האסטרטגים, בהם אבי ג'וזף כהן, מבנק ההשקעות גולמן סאקס, וסטיב גאלבריית וביירון וויין ממורגן סטנלי, ממליצים להגדיל את החזקותיהם במניות לרמה של כ-70%-75%.

כמו כן מסכימים רוב האסטרטגים שהמניות המחזוריות מומלצות כרגע מכיוון שהבנק הפדרלי והבית הלבן, ע"י הורדות ריבית והחזרי מס, יצרו סביבה כלכלית אשר נראית כהתאוששות מחזורית. למרות זאת מציינים האסטרטגים כי המשקיעים בוחרים דווקא את מניות המכונאות הכבדות והקמעוניות אשר נהנות מתחילת מחזור התאוששות. יצרנית הטרקטורים קטרפילר עלתה בכ-60% מאז חודש מארס, הקמעונאית טארגט עלתה ב-55% ו-טיפאני זינקה ב-75%.

רוב האסטרטגים ממליצים ללקוחותיהם להגדיל החזקותיהם בסקטורים אשר מושפעים מן המצב הכלכלי דוגמת מניות אנרגיה, בריאות וחומרי גלם, אך אינם תמימי דעים לגבי מניות הפיננסים אשר מהוות כיום 20% ממדד ה-S&P 500. חלקם חושבים שימיו הטובים של המגזר כבר עברו בעוד חלקם ממשיכים לצפות עליות.

צ'יפ דיקסון, מבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, ממליץ על המניות הפיננסיות ובהם על מניית אמריקן אקספרס. דיקסון מאמין שהעלייה בצריכה הפרטית והתאוששות העסקים יניעו את החברה לרווחיות. עם דיקסון מסכים טוביאס לבקוביץ' מליהמן ברדרס אשר ממליץ גם על מורגן סטנלי ובנק וואן.

אך האסטרטגים אינם שוכחים לציין סכנות: שנתיים לאחר התקפת הטרור על מגדלי התאומים, אי אפשר להתעלם מהסיכונים הגיאופוליטיים. חששות נוספים נובעים מהתאוששות איטית של שותפות הסחר של ארה"ב והעלאת שיעורי הריבית ע"י הבנק הפדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully