וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,000 עובדים פוטרו מהתעשייה ברבעון השני

עינב בן יהודה

8.9.2003 / 10:23

בנוסף, נרשמה ברבעון השני ירידה של 1.1% בתפוקת התעשייה בהשוואה לרבעון הראשון, וירידה של 1.6% בשעות העבודה

ברבעון השני של 2003 פוטרו כ-3,000 עובדים מהתעשייה, וחל צמצום של 0.9% במספר המועסקים בתעשייה, כך עולה מנתוני התאחדות התעשיינים.

לדברי נירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, פיטורי העובדים ברבעון השני איפיינו את כל קבוצות הענפים. מהנתונים עולה כי הואץ קצב פיטורי העובדים בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית (כימיקלים וזיקוק נפט, תרופות, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי) ונרשמה ירידה של 1.7% במצבת עובדי הקבוצה ברבעון השני של השנה. זאת לאחר נסיגה מתונה יחסית של 0.5% ברבעון הראשון של השנה ונסיגה מצטברת של כ-2% במהלך המחצית השנייה של 2002.

בענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית (כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית מוצרי מתכת) נרשמה ירידה של 1.2% במספר המועסקים, לאחר עלייה של 0.4% ברבעון הראשון של השנה, וגידול של 1.3% ברבעון האחרון אשתקד. בענפי הטכנולוגיה המסורתית (מזון, משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים) נרשמה ברבעון השני של השנה ירידה של 0.8% במספר המועסקים בענף, בדומה לשלושת הרבעונים הקודמים.

בענפי ההיי-טק (רכיבים אלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני, כלי הובלה) נרשמה התמתנות בקצב פיטורי העובדים. ברבעון השני של 2003 נרשמה ירידה של 0.2% במספר המועסקים, לאחר ירידה של 1% ברבעון הראשון של השנה וירידה מצטברת של כ-2.8% במהלך שנת 2002.

עוד עולה מהנתונים כי ברבעון השני של השנה חלה נסיגה מחודשת של 1.1% בתפוקת התעשייה לעומת הרמה החודשית הממוצעת ברבעון הראשון של 2003. נרשמה נסיגה משמעותית של 5% בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית לעומת הרמה החודשית הממוצעת ברבע הקודם. נסיגה של כ-1.5% נרשמה בתקופה זו בתפוקת ענפי ההיי-טק, במקביל נרשמה יציבות ברבעון השני של השנה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המסורתית לעומת הרמה החודשית הממוצעת ברבעון הראשון, זאת לאחר נסיגה של 1.5% בתפוקה ברבעון הראשון של השנה וירידה של 2.6% במהלך המחצית השנייה של 2002.

כמו כן נרשמה יציבות בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית, זאת לאחר ירידות מתונות בתפוקה של עד 0.5% לרבעון, בשלושת הרבעונים הקודמים.

שמיר מוסיפה כי ברבעון השני של השנה נרשמה האצה מחודשת בקצב ירידת שעות העבודה בתעשייה. ברבעון השני נרשמה ירידה של 1.6% בשעות העבודה, זאת לאחר צמצום של כ-0.5% ברבעון הראשון של השנה וברבעון האחרון אשתקד. כמו כן התחדשה הירידה בשעות העבודה למועסק. ברבעון השני של 2003 נרשמה ירידה של 0.7%, לאחר יציבות ברבעון הראשון של השנה וירידה מתונה יחסית של 0.2% ברבעון האחרון של 2002.

ברבעון השני של 2003 נמשך הגידול בפריון העבודה בתעשייה (תוצר לשעת עבודה), זאת בשל ההאצה בקצב צמצום שעות העבודה, למרות הנסיגה בתפוקת התעשייה. עלייה של 0.5% נרשמה בפריון, לאחר עלייה דומה ברבעון הראשון של השנה וגידול של כ-1% ברבעון האחרון אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully