וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתוצאה מירידת התשואות החדה בארה"ב: אקסלנס דחתה את המכרז המוסדי בהנפקת הבשן ליום רביעי

אילן מוסנאים

8.9.2003 / 14:10

בעקבות ירידת התשואות בארה"ב מתכוונים באקסלנס לשנות את תנאי הבשן ולכן החליטו לדחות ההנפקה; הבוקר ביטל לאומי ושות' המכרז המוסדי בהנפקת הגלובל פייננס GR2



חברת אקסלנס דחתה היום את המכרז המוסדי בהנפקת האג"ח הדולרי מסוג בשן בהיקף של כ-200 מיליון שקל, שהחברה תיכננה לבצע. דחיית המכרז המוסדי של הבשן היא הדחייה השנייה שמתבצעת היום אחרי שמוקדם יותר במהלך הבוקר החליט גם לאומי ושות' לדחות את המכרז המוסדי בהנפקת הגלובל פייננס GR2. כפי שפורסם בלעדית ב-TheMarker.



שרון יגר מאקסלנס חיתום הסביר כי החברה החליטה לדחות את המכרז המוסדי בהנפקה ביומיים לאור ירידת התשואות החדה בארה"ב מאז יום שישי בו פורסמו נתוני אבטלה מאכזבים. נתוני האבטלה בארה"ב, אומר יגר, הצביעו על כך שהמשק האמריקאי לא מתאושש כפי שציפו, והדבר הביא לירידה בציפיות להעלאת הריבית בארה"ב.



יגר מסביר כי הבשן בעצם משחק על הסיכון של העלאת ריבית בארה"ב, ולאור השינוי בציפיות להעלאת הריבית שם, גם התמחור של הבשן השתנה. לאור זאת, באקסלנס החליטו לדחות את המכרז המוסדי ביומיים, שבמהלכם ייבחנו שוב התנאים שהבשן יציע למוסדיים.



האג"ח מסוג בשן ידורגו על ידי מעלות בדירוג של AAA. על פי תנאי האיגרת המקוריים (שישתנו כעת), היא היתה אמורה לשלם למחזיקים אותה ריבית של 11.5% (שתהיה קבועה ללא קשר לריבית הליבור) בשנה הראשונה. ביתר שנות האיגרת, היא היתה אמורה לשלם ריבית שנתית נקובה של 10% בניכוי פעמיים ריבית הליבור לתקופה של חצי שנה. הריבית תשולם פעמיים בשנה, כאשר הקרן הדולרית של ההשקעה מובטחת.



הבשן מונפק לתקופה של 12 שנים, אך הוא מתוכנן להיות מכשיר קצר טווח, וייפדה באופן אוטומטי לאחר שישלם למחזיקי האג"ח ריבית מצטברת של 15%. היום עומדת ריבית הליבור לחצי שנה על רמה של כ-1.2%, כך שהסבירות הגבוהה היא שהאיגרת תיפדה אחרי שנתיים. למעשה, זאת הפעם הראשונה בה מונפק בארץ מכשיר מובנה, שיכלול מנגנון אוטומטי לפידיון מוקדם כחלק מתנאי האיגרת.



בהנפקות הקודמות בסדרת האג"ח המכונות ע"ש הרים של אקסלנס, היתה לחברה אופציה לקרוא לאיגרות לפידיון מוקדם, אך היא לא היתה אוטומטית. בשן הינו למעשה המכשיר המובנה השמיני שאקסלנס מנפיקה למוסדיים בתל אביב, כאשר בסך הכל גויסו במכשירים אלה יותר מ-1.2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully